My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104140

Arkivredogörare till kommunal verksamhet centralt i Göteborg

Vi söker en engagerad och noggrann arkivredogörare för en heltidsposition hos vår kund. Som arkivredogörare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa effektiv hantering av företagets dokumentation och arkivering

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, Långsiktigt

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

På kontor arbetar idag ett omkring 50 personer. Du kommer att vara en nyckelperson i bolagsstödsteamet, som består av 4-5 dedikerade individer. Arbetstiden är måndag till fredag, med arbetstider från kl. 07.45 till 16.30. Kontoret är centralt beläget i Göteborg.

Arbetsuppgifter:

  • Processutveckla arkivering för att säkerställa effektivitet och efterlevnad av gällande lagar och föreskrifter.
  • Ordna, inventera och förteckna arkiv för att säkerställa en strukturerad och lättillgänglig dokumentation.
  • Ta fram och revidera bolagets gallringsbeslut samt verkställa beslutad gallring kontinuerligt.
  • Förbereda och ansvara för det praktiska vid leverans av handlingar till regionarkivet.
  • Insortering och inskanning av hyreskontrakt och relevanta underlag.
  • Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter såsom bolagsstöd, agera förvaltningsassistent samt handläggare i olika typer av frågor inom området.

Vi söker dig som

  • Innehar B-körkort.
  • Obehindrade kunskaper i svenska både i tal och skrift då det krävs i dagliga arbetsuppgifter.
  • Erfarenhet av arbete med arkivering och dokumenthantering från en offentlig verksamhet.
  • God förståelse för gällande lagar och regler inom området.
  • Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
  • God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med kollegor.
  • Erfarenhet av att arbeta med digitala arkiveringssystem är meriterande.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Louise Wentzel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104140

Ansök här