Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 9TSEP3
Egeryds Fastighetsförvaltning AB

Ekonomiassistent på heltid sökes!

Nu söker vi dig som vill kliva in i rollen som ekonomiassistent till Egeryds Fastighetsförvaltning i Örebro. Vi tror att detta är en perfekt chans för dig som är i startgroparna av din karriär inom ekonomi! Här får du nämligen möjligheten att stötta redovisningsekonomer i deras dagliga arbete, från ax till limpa. Sök idag, vi arbetar med löpande urval!

Egeryds Fastighetsförvaltning AB

Örebro

Augusti/september

Heltid

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Egeryds Fastighetsförvaltning har sedan starten 1989 varit ett företag med kundnöjdhet, laganda och kvalité i fokus. Egeryds erbjuder ett komplett utbud av tjänster anpassat för bostadsrättsföreningar & kommersiella fastighetsägare. På kontoret i Örebro arbetar dina kommande kollegor på ekonomiavdelningen med att ekonomiskt förvalta bostadsrättsföreningar. Den ekonomiska förvaltningen omfattar flertalet viktiga delar, däribland den löpande bokföringen, fakturahantering, bokslut & årsredovisningar. I din roll som ekonomiassistent kommer du att avlasta de ekonomiska förvaltarna i det dagliga arbetet vilket dels innebär arbetsuppgifter av mer administrativ karaktär, dels arbetsuppgifter med större ekonomisk karaktär.

Arbetsuppgifter

  • Hantera leverantörsreskontra, inklusive fakturascanning, kontering och betalningar.
  • Bidra till kundservice via telefonslinga, mail och utskick samt diverse administrativt arbete.
  • Arbeta med hyresadministration såsom aviseringar, registervård, hyresavtal och parkeringshantering.
  • Assistera med K2/K3-noteringar och annan ekonomisk dokumentation enligt aktuella redovisningsprinciper.
  • Hantering av panter, överlåtelser och mäklarbilder samt administrering av fullmakter och anläggningsregister.

Vi söker dig som

  • Innehar en avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt annan likvärdig arbetslivserfarenhet
  • Talar & skriver på svenska samt engelska obehindrat då det krävs för arbetsuppgifterna
  • Har god datorvana med tillhörande goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har

  • Arbetslivserfarenhet av hantering inom leverantörsreskontra

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Madelene Julin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ore02@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 9TSEP3

ELON Group AB

Redovisningsekonom till Elon Group!

ELON Group AB

Örebro

Heltid

Rekrytering

för 4 veckor sedan

ELON Group AB

Redovisningsekonom inom norsk redovisning till Elon Group!

ELON Group AB

Örebro

Heltid

Rekrytering

för 1 månad sedan