My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15103740

Ekonomiassistent till ett internationellt IT-bolag!

Som ekonomiassistent får du möjligheten att arbeta på ett av Nordens ledande företag inom affärsteknik. Trivs du med att hantera ekonomiska transaktioner, upprätthålla ordning och bidra till företagets tillväxt, är detta en spännande möjlighet för dig! Välkommen med din ansökan!

Ansök här

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, 80%- 100%

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Nu söker vår kund, ett internationellt IT-bolag, en ekonomiassistent på 80-100%, procentgraden, arbetstider såväl som vilka dagar i veckan och vartifrån du arbetar är flexibelt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ekonomiteamet i Göteborg som idag består av två personer. Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med leverantörsreskontra, utläggsrapportering och bankavstämningar i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt. Vår kunds huvudkontor är beläget i Finland men den nationella ekonomifunktion är huvudsakligen belägen i Göteborg. I rollen kommer du arbeta tätt med såväl kollegor i Sverige som i andra delar av Norden, framförallt Danmark, och det är därför av stor vikt att du trivs med att kommunicera på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Du erbjuds

  • Ett flexibelt arbete i en internationell arbetsmiljö
  • Utvecklingsmöjligheter där du själv får möjligheten att forma rollen utefter dina kunskaper
  • En dedikerad konsultchef från Academic Work
  • Ett långsiktigt uppdrag

Arbetsuppgifter

  • Leverantörsreskontra
  • Utläggsrapportering
  • Bankavstämningar
  • Godkänna kundfakturor
  • Veckorapporter gällande arbetad tid

Vi söker dig som

  • Har en färdigställd högskoleutbildning inom ekonomi
  • Har tidigare arbetat som ekonomiassistent och besitter kunskaper som krävs för att arbeta självständigt
  • Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
  • Initiativtagande
  • Ansvarstagande
  • Trivs att arbeta självständigt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Kamila Svanberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15103740

Ansök här