
Ekonomiassistent till växande techbolag inom hälsa
Studerar du ekonomi och söker ett deltidsjobb, eller är du i början av din karriär och vill bygga erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra? Vi söker nu en noggrann och nyfiken ekonomiassistent med ett öga för detaljer till ett snabbväxande SaaS-bolag.
Stockholm city
Slutet av augusti/början av september
Deltid, 75%
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll inom både kundreskontra och leverantörsreskontra. Tjänsten passar dig som gillar struktur, är självgående och har ett intresse för bokföring och ekonomiprocesser. Det är en deltidsroll på 75 % med flexibla arbetstider, vilket gör det möjligt att kombinera med annan sysselsättning.
Vi söker dig som kan börja i augusti eller september. Uppdraget är initialt på sex månader med ambition om överrekrytering därefter. Vår kund har kontor centralt i Stockholm, men du erbjuds även möjlighet att arbeta hemifrån ibland.
Du blir anställd som konsult via Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. För denna tjänst krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ i samband med att du söker tjänsten__här.__
Du erbjuds
- En flexibel roll som kan kombineras med annan sysselsättning
- Konsultanställning via Academic Work med chans till överrekrytering
- Möjlighet till distansarbete
Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter i rollen som ekonomiassistent är följande:
- Hantering av kund- och leverantörsreskontra
- Skicka betalningspåminnelser och hantera inkassoprocessen
- Bankkontoavstämningar
- Stöd vid månadsbokslut och balansavstämningar
Vi söker dig som
- Har grundläggande kunskaper i bokföring (debit/kredit, baskontoplan)
- Har en utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande
- Har god struktur och gillar att arbeta med siffror
- Är nyfiken, självgående och villig att lära dig nytt
- Talar och skriver svenska obehindrat
Det är meriterande om du har
- En pågående eller avslutad kandidatexamen i ekonomi, gärna med inriktning redovisning
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, specifikt kundreskontra
- Erfarenhet av ekonomisystem, gärna MS Business Central
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ansvarstagande
- Noggrann
- Ambitiös
- Samarbetsvillig
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Nelly Hedin eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på nelly.hedin@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 6XAKR2