
Engagerad IT-supportmedarbetare till internationellt bolag
Är du en tekniskt intresserad och serviceorienterad person som brinner för att hjälpa andra? Vill du vara en del av ett internationellt bolag som arbetar med spännande projekt inom samhällsbyggnad och miljötjänster? Då har vi den perfekta rollen för dig! Vi söker nu en engagerad IT-supportmedarbetare som vill vara med och göra skillnad i en organisation med hjärtat på rätt plats.
Stockholm
Omgående, tillsvidare
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
För kunds räkning söker vi nu en supportmedarbetare som ska vara med i vår kunds viktiga resa. Vår kund är ett internationellt konsultföretag med över 1400 anställda, verksamma i Europa, Asien och Afrika. Deras verksamhet omfattar en rad olika områden, inklusive bygg och infrastruktur, offentliga tjänster, miljö och naturresurser, klimatförändringar och energi, samt planering och utvecklingskonsultation. De strävar efter att erbjuda opartisk rådgivning och lösningar som bidrar till hållbar utveckling och förbättrad livskvalitet. Företaget har en stark närvaro i utvecklingsländer och arbetar aktivt med internationella projekt för att främja hållbar resurshantering och bekämpa fattigdom. De har kontor i flera europeiska länder och en växande internationell närvaro genom förvärv inom miljö- och energisektorn samt konsulttjänster för hamnar och utvecklingsprojekt världen över.
Du erbjuds
- Stora möjligheter att utvecklas i en global koncern
- Vara en del av ett team som stöttar över hela världen
- Vara en del av ett företag som gör verklig skillnad
Arbetsuppgifter
- Ta emot, hantera och lösa inkommande supportärenden
- Installera och konfigurera datorer
- Underhåll av IT-utrustning (lånedatorer, mötesutrustning, skrivare etc.)
- Beställning av IT-utrustning, mobiltelefoner och abonnemang
- Administrativa uppgifter, dokumentation och on boarding/off boarding
- Installation i konferensrum
- Löpande översyn av arbetsplatser för att säkerställa god drift
Vi söker dig som
- Har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av en roll inom IT support
- Har erfarenhet av att ha supporterat via telefon, mail och onsite
- Har erfarenhet av ärendehanteringssystem, t.ex. ServiceNow
- Har erfarenhet av support av datorer, mobiltelefoni, kringutrustning och mötesrum
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Har stort tekniskt intresse
Det är meriterande om du
- Behärskar andra skandinavisak språk
Som person ör du engagerad och serviceorienterad med stort tekniskt intresse. Du är driven och nyfiken. Du är hjälpsam, ödmjuk och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer med både kollegor och kunder. Din lugna och strukturerade arbetsstil gör att du hanterar stressiga situationer med lätthet och säkerställer att varje ärende behandlas noggrant och effektivt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Sabrin Kanone eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sabrin.kanone@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: HYCPCX