Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: EJHVS2
Company logo

HR administratör sökes till Stockholm

Vi söker nu en noggrann och serviceinriktad HR-administratör till ett uppdrag på heltid med start så snart som möjligt. Rollen är placerad i Stockholm med möjlighet till hybridarbete och sträcker sig över cirka åtta månader.

Stockholm

Omgående

Heltid, 100%

Konsultuppdrag

Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Som HR-administratör blir du en viktig del av HR-teamet och ansvarar för att stötta chefer och medarbetare i olika personalrelaterade frågor. Du hanterar inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet och arbetar dagligen i HR-system för att säkerställa att information är korrekt och uppdaterad. Rollen innebär ett brett administrativt ansvar kopplat till hela medarbetarresan – från anställning till avslut. För att lyckas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt, hög noggrannhet och god servicekänsla.

Detta är ett konsultuppdrag med omgående start och förväntas pågå fram till sista november. Dina arbetstider sträcker sig mellan 08-17.00. Du välkomnas till kontoret i norra Stockholm och efter första tiden på uppdraget kommer du få möjligheten att arbeta någon eller några dagar i veckan remote/på distans.

Arbetsuppgifter

  • Hantera HR-relaterade ärenden i ärendehanteringssystemet
  • Stötta chefer i frågor kring nyanställningar, förändringar och avslut
  • Ta fram anställningsavtal, intyg och andra personaldokument
  • Uppdatera personalregister och hantera data i HR-system
  • Stötta i onboarding och offboarding-processer
  • Hantera rapportering av frånvaro, semester och sjukfrånvaro
  • Bidra med statistik och rapporter vid behov

Vi söker dig som

  • Har avslutade studier inom HR, administration eller motsvarande inriktning inom beteendevetenskap
  • Har tidigare erfarenhet av liknande roll, gärna som HR-administratör eller HR-koordinator
  • Har erfarenhet av arbeta i Workday & Quinyx
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten, serviceinriktad och ordningsam

Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Vianne Caroan eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på vianne.caroan@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: EJHVS2

HR Business Partner

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Bain & Company Sweden AB

Kontorsassistent till Bain Stockholm

Bain & Company Sweden AB

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 2 dagar sedan

Administratör till kommunal verksamhet

Farsta

Heltid

Konsultuppdrag

för 5 dagar sedan

Fund Desk Specialist - Back Office till en storbank!

Hötorget

Heltid

Konsultuppdrag

för 5 dagar sedan

Projektadministratör till ledande aktör inom energibranschen!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 veckor sedan

Techrekryterare till Talent Acquisition-teamet hos storbank!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 4 veckor sedan