Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: KRPAZN
Company logo

Hyresadministratör med känsla för service och struktur!

Vill du arbeta i en bred roll inom kundservice och administration med fokus på uthyrning av bostäder? Vi söker just nu en hyresadministratör till ett företag på Kungsholmen. Här får du arbeta i ett värderingsstyrt bolag där samhällsnytta och kundnöjdhet står i första rummet.

Stockholm

Januari 2026

Heltid, visstidsanställning 1 år

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som hyresadministratör blir du en central del av företagets kundserviceteam. Du får en varierad vardag med många personliga kontakter, där du stöttar både befintliga och nya hyresgäster. Din roll är avgörande för att skapa smidiga processer och en positiv kundupplevelse.

Du erbjuds

En arbetsplats där engagemang och gemenskap står i centrum, med bland annat:

  • Moderna lokaler på Kungsholmen med cykelrum, dusch och nära kommunikationer
  • Flextid, möjlighet till distansarbete och friskvårdsbidrag
  • Ett värderingsstyrt bolag som växer och satsar på hållbarhet och samhällsnytta
  • Kollegor som gillar att utvecklas tillsammans – både på jobbet och genom gemensamma aktiviteter som frukostar, träning och motionslopp

Hos företaget uppmuntras att vara nyfiken på nya arbetssätt och vi ser gärna att du vill vara med och utforska hur exempelvis AI kan utveckla verksamheten.

Arbetsuppgifter

Denna roll innefattar att hantera hela den administrativa processen kring hyresavtal och hyresgäster, från inflyttning till utflyttning, samt att vara en primär kontaktpunkt för hyresgästfrågor.

  • Hantera uppsägningar, byten och uthyrning av lägenheter i vårt befintliga bestånd och vid nyproduktion.
  • Ansvara för signering och kvalitetssäkring av hyresavtal.
  • Delta vid visningar, event och ha löpande kontakt med förvaltare.
  • Ge god service till hyresgäster via telefon och mejl.
  • Arbeta med hyresavisering och tillhörande administration.
  • Säkerställa att hyrespolicy, avtalstexter och personuppgiftspolicy efterlevs.
  • Delta i det interna förbättringsarbetet, exempelvis utifrån resultatet i kundundersökningar.

Vi söker dig som

  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Goda kunskaper i svenska och engelska; ytterligare språk är meriterande
  • Behärskar MS Office väl
  • Har erfarenhet av fastighetsförvaltning eller hyresadministration
  • Känner trygghet i att hantera kunder och olika typer av ärenden på ett professionellt och lösningsorienterat sätt
  • B-körkort är inget krav men fördelaktigt

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av uthyrning av bostäder
  • Erfarenhet av att ha arbetat i Momentum eller andra fastighetssystem
  • Kunskaper inom hyreslagstiftning

För att lyckas i rollen ser vi att du är positiv, kundfokuserad och hjälpsam. Du är strukturerad och noggrann, men också anpassningsbar i en föränderlig miljö. Förmågan att samarbeta och ta eget ansvar är viktiga framgångsfaktorer i rollen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Har du frågor?

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på stv1@academicwork.se. Ange annons-ID KRPAZN i mailet.

Office & Culture Coordinator

Centrala Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 1 timme sedan

Konsultchef inom vårdbemanning!

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 2 dagar sedan

Senior Talent & Acquistion Partner till Bank!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan

Strukturerad administratör tilll familjärt företag

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 veckor sedan

Vi söker en Kontorsansvarig!

Centrala Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 2 veckor sedan

Swedbank AB

Issuing Specialist till Swedbank

Swedbank AB

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 månad sedan