Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: CSZR3Z
Centera AB

Junior redovisningskonsult till Centera

Vill du växa i din roll som ekonom och satsa på en karriär inom redovisning på en byrå där utveckling, gemenskap och balans står i centrum? Centera söker nu en junior redovisningskonsult som vill växa i sin egen takt – tillsammans med ett sammansvetsat team som stöttar varandra och har kul på jobbet. Här tillhör du en prestigelös kultur och en arbetsvardag som präglas av god planering, driv och omtanke. Sök idag – urval sker löpande!

Centera AB

Stockholm

Omgående eller enligt överenskommelse

Heltid

Rekrytering

Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Centera är en redovisningsbyrå som brinner för att skapa trygghet för sina kunder. Med över två decennier i branschen har de byggt upp ett starkt rykte och nära samarbeten – flera kunder har varit med sedan starten. Byråns filosofi är enkel: de tar hand om kundernas ekonomifunktion så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet.

Som junior redovisningskonsult får du en tydlig inlärningsprocess innan du blir kundansvarig redovisningskonsult. Du tillhör ett team och arbetar nära en utsedd teamledare. Tillsammans planerar ni veckovis både det löpande arbetet och din utveckling. Du kommer på sikt att ansvara för ett antal mindre bolag som du sköter hela ekonomin på, och samtidigt stötta teamet med löpande redovisning och reskontrahantering i större bolag.

Du erbjuds:

  • Prestigelös och samarbetsinriktad kultur – Centera erbjuder en hjälpsam och inkluderande arbetsmiljö där kollegor stöttar varandra och delar med sig av sin kunskap.
  • Möjlighet till utveckling – Här kommer du få möjligheten att arbeta med en bred kundstock och hantera hela redovisningsprocessen, vilket ger dig möjlighet att växa i din roll och utveckla din kompetens.
  • Stabil och väletablerad byrå – Med över 20 års erfarenhet och långsiktiga kundrelationer erbjuder Centera en trygg arbetsplats med god struktur och starkt renommé i branschen.

Arbetsuppgifter

Dina vardagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

  • Fakturering och inbetalningar – du hanterar kundfakturor, registrerar inbetalningar och arbetar med fakturabelåning, påminnelser och inkassohantering. Du gör även avstämningar av kundreskontra, både mot balansräkning och factoringbolag.
  • Leverantörshantering – du arbetar med leverantörsfakturor, periodiseringar, utbetalningar och avstämningar av leverantörsreskontran.
  • Saldorapportering – du tar fram rapporter till kund som visar exempelvis saldon på likvida konton samt kund- och leverantörsreskontra.
  • Skatte- och momsrapportering – du gör momsavstämningar, kontrollerar sociala avgifter och källskatt, samt hanterar periodisk sammanställning och annan statistikrapportering.
  • Balansavstämningar – du stämmer av övriga balansposter, inklusive avskrivningar och andra bokföringsmoment.
  • Resultatgenomgång – du gör rimlighetsbedömningar av resultaträkningen och går igenom rapporter tillsammans med en senior konsult.
  • Månadsrapportering – du sammanställer och skickar månatliga rapporter till dina kunder, efter granskning av din mentor.

Vi söker dig som

  • Har en gymnasial utbildning inom ekonomi – gärna kompletterad med YH- eller universitetsstudier
  • Har tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller liknande, så att du har grunderna och förstår ekonomins sammanhang. Du ska ha koll på moms, flöden, kunna göra lättare månadsavstämningar samt ha koll på reskontra, kundfakturor och leverantörsfakturor.
  • Goda kunskaper i Fortnox och Excel.
  • Talar och skriver flytande på både svenska och engelska.
  • Har du erfarenhet från byrå? Det är meriterande!

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

Samarbetsinriktad – Du trivs i en prestigelös miljö där kollegor stöttar varandra.

Självgående – Du tar eget ansvar och driver ditt arbete framåt.

Serviceinriktad – Du har ett genuint engagemang för kundrelationer.

Kvalitetsmedveten – Du har ett öga för detaljer och strävar efter hög kvalitet med en problemlösande ådra.

Flexibel & Stresstålig – Du har lätt för att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Centera AB

Du kan läsa mer om Centera HÄR.

Bli direktrekryterad till Centera AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

people talking in front of computers

Har du frågor?

Sophie Backman eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: CSZR3Z

AML Compliance Officer till Svensk Storbank

Stockholm City

Heltid

Konsultuppdrag

för 14 timmar sedan

Insurance Advisor till Lendo!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 21 timmar sedan

Mäklarsamfundet Service i Sverige AB

Jurist till Mäklarsamfundet

Mäklarsamfundet Service i Sverige AB

City

Heltid

Rekrytering

för 2 dagar sedan

Senior Sales Executive till snabbväxande fintech-bolag

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 3 dagar sedan

Hydroscand Aktiebolag

Supply Chain Business Analyst till Hydroscand Group

Hydroscand Aktiebolag

Älvsjö, Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 6 dagar sedan

AML-analytiker till storbank!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 7 dagar sedan

Business Analyst till global transformation inom Business Operations

Solna, Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 7 dagar sedan

Aneo Mobility Sweden AB

Driven Projektadministratör till Aneo Mobility!

Aneo Mobility Sweden AB

Centrala Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan

Fraud Officers till storbank!

Sundbyberg

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 vecka sedan