
Junior Support & Project till bolag inom affärssystem & e-handel
Har du ett stort intresse för IT och ekonomi samt en känsla för service? Vi söker för kunds räkning en Junior Support och Project i Vänersborg där du kommer arbeta med problemlösning och teknisk support. Du erbjuds en bred roll i det lilla bolaget, där du har stora möjligheter att bredda din kunskap inom teknik och växa inom fler områden utöver support.
Vänersborg
Omgående eller enligt överenskommelse
Heltid, Tillsvidare
Rekrytering
Om tjänsten
I rollen som Junior Support & Project kommer du huvudsakligen hantera och registrera inkommande supportärenden på ett etablerat bolag med lång erfarenhet inom affärssystem, e-handelsplattformar och mobilapplikationer. På deras två kontor i Göteborg respektive Vänersborg hanteras system för både mindre och större företag med olika typer av behov. Med över 40 års erfarenhet i branschen vet de vikten av långvariga kundrelationer och att ett tätt samarbete är nyckeln till framgång - både för dem och deras kunder.
På kontoren i Vänersborg och Göteborg finner du ca 10 personer där kulturen kännetecknas av en familjär och trygg stämning. För denna tjänst kommer du utgå från Vänersborgskontoret.
Arbetsuppgifter
Utöver hantering och registrering av inkommande supportärenden kommer du även ansvara för både tekniska och ekonomiska frågor. Du kommer att rapportera till nuvarande Support & Project Manager och ge förstklassig service till kund.
Du kommer att supportera kunderna i två affärssystem, e-handelslösningar samt en lagerapplikation. Förutom supportuppgifter kommer du även få möjlighet att bredda din kunskap inom andra områden, t.ex. redovisning och systemutveckling.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera och registrera inkommande supportärenden via mail, telefon eller annan kommunikationskälla
- Återkoppla ärendestatus, internt och externt
- Självmant lösa enklare supportärenden och frågeställningar eller annars ta hjälp internt för att lösa ärenden
- Arbeta med förbättringar och vara kreativ samt proaktiv i sina lösningsförslag tillsammans med kund
- Specificera och dokumentera interna och externa rutiner och ärenden
- Agera understöd i bolagets projektorganisation
Vi söker dig som
Är en problemlösare, är driven och kan kommunicera med olika typer av människor såväl internt som externt. För att kvalificera dig för tjänsten har du även:
- Teknisk utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå
- God datorvana
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av en liknande roll inom support
- Tidigare erfarenhet inom ekonomi och projekthantering
- Tidigare erfarenhet av arbete med affärssystem (t.ex. ekonomi, ERP- och/eller WMS-system)
- Kunskaper inom systemutveckling
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
OBS! Som slutkandidat kommer du utöver traditionell referenstagning behöva genomgå en bakgrundskontroll innan anställning träder i kraft.
Bli direktrekryterad till
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Jesper Stien eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg04@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: O0H0BB