
Långsiktig tjänst som Säljkoordinator!
Vill du vara med och forma en roll snarare än att kliva in i en färdig process? Trivs du i förändring, högt tempo och lite lagom kaos? Då kan detta vara något för dig. Vi söker nu en självgående, lösningsorienterad Säljkoordinator med erfarenhet av kundsupport, försäljning och teknisk rådgivning.
Stockholm
Omgående
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Som Sälj koordinator kommer du att hantera försäljningsförfrågningar, stötta säljteamet och skapa nya affärsmöjligheter. Du kommer även att ansvara för kundsupport och teknisk rådgivning. Rollen innebär samarbete med olika team för att optimera processer och skapa goda kundupplevelser. Företaget är i en tillväxtfas och har därför inte alla strukturer på plats. För att trivas i tjänsten krävs det där av att du är mycket självgående, trivs med att ta initativ och trivs med att arbeta utan tydlig struktur och riktlinjer.
Du erbjuds Tjänsten är initialt ett bemanningsuppdrag via Academic Work med ambition till överrekrytering.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med både innesälj och kundsupport, vilket innebär att du kommer ha en varierande och bred roll.
- Hantera och följa upp inkommande förfrågningar via telefon, mejl och chatt
- Stötta fältsäljarna med offerter, leads och uppföljning
- Proaktivt kontakta kunder för att driva affärer och kvalificera leads
- Koordinera försäljningsaktiviteter tillsammans med sälj- och marknadsteam
- Presentera lösningar och skapa kundanpassade offerter
- Arbeta med CRM och bidra till försäljningsmål
- Hantera hela orderflödet – från offert till faktura
- Ta hand om kundärenden via telefon, mejl och chatt
- Ge teknisk support på grundläggande nivå
- Hjälpa till att hantera reklamationer och förbättringsförslag
- Svara på kundförfrågningar och problem via telefon, e-post och chatt på ett snabbt och professionellt sätt
Vi söker dig som
- Har gendigen erfarenhet av kundsupport, innesälj eller försäljning
- Har mycket god teknisk förståelse
- Har mycket god erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
- Erfarenhet av att arbeta i olika CRM och affärssystem
- Mycket goda kunskaper i Engelska i tal och skrift, då arbetet främst sker på engelska.
Det är meriterande om du har
- Mycket goda kunskaper i tyska
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stark kommunikationsförmåga
- Affärsinriktad och kundfokuserad
- Självmotiverad, initativtagande och engagerad
- Strukturerad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Alina Finnberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 6DBSBD