
Norsktalande support
Är du en serviceinriktad problemlösare med ett tekniskt intresse som vill arbeta i en internationell miljö? Vår kund söker nu en Global Support Engineer med kunskaper i svenska och norska för att förstärka sitt globala supportteam. Detta är ett spännande uppdrag som startar omgående, med goda möjligheter till förlängning och överrekrytering!
Stockholm
Omgående
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Vår kund är ett internationellt, växande techbolag med global närvaro och kontor i flera länder. De är ledande inom att erbjuda innovativa lösningar för digital prissättning och butikskommunikation till detaljhandeln världen över. Deras erbjudande rbjudande bygger på en spännande kombination av egenutvecklad hårdvara, mjukvara och SaaS-lösningar, vilket ger dig en unik inblick i en komplex och framåtblickande teknologi.
Som Global Support Engineer hos Pricer kommer du att vara en viktig del av ett globalt supportteam, som är den första kontaktpunkten för att lösa tekniska problem och säkerställa en förstklassig kundupplevelse. Ditt fokus kommer initialt att vara att hantera ärenden från norska och svenska kunder.
Eftersom kundens behov är brådskande söker vi dig som har möjlighet att påbörja uppdraget omgående. Vi kommer att börja hantera ansökningarna och ringa runt till kandidater som uppfyller kraven vecka 50. Intervjuer kommer att ske löpande under december.
Du erbjuds
- Möjlighet att vara del av ett snabbväxande företag med innovativ teknik.
- Goda utvecklingsmöjlgheter i en internationell miljö.
- Möjlighet att jobba hemifrån två dagar/veckan
Arbetsuppgifter
Rollen som Global Support Engineer innebär att du är ansiktet utåt och säkerställer att kundernas tekniska utmaningar löses snabbt och professionellt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera inkommande tickets via telefon och mail på svenska och norska
- Felsöka tekniska problem relaterade till infrastruktur, nätverk, Linux, Windows och felaktiga priser
- Skriva teknisk dokumentation
Vi söker dig som
- Erfarenhet av supportarbete (kundsupport/IT support)
- Serviceinriktad med problemlösande förmåga.
- Avancerad kunskap i svenska och engelska.
- God kunskap i norska, svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från servicedesk eller kundsupport.
- God teknisk förståelse samt intresse
- God kommunikationsförmåga och känlsa för service.
- Utåtriktad och initiativtagande personlighet.
Du är en hjälpsam person med ett starkt servicesinne som drivs av att lösa problem och leverera högkvalitativ support. Din sociala förmåga gör att du lätt kan kommunicera professionellt med kunder från olika kulturer och internt med kollegor. Vidare är du ansvarstagande och tar ägandeskap över dina ärenden tills de är lösta. Slutligen är du intellektuellt nyfiken och har en vilja att kontinuerligt lära dig om produkter och tekniska lösningar.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på sth6@academicwork.se. Ange annons-ID PDSXGG i mailet.





