
Post-Sales Support Specialist till världsledande industribolag!
Vår klient söker en Post-Sales Support Specialist som vill växa i en roll där ett strukturerat och kundfokuserat arbetssätt möter spännande utvecklingsmöjligheter. En unik chans att bygga starka relationer och bidra till en kvalitetsdriven verksamhet.
Nyköping
2025-10-20
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som Post-Sales Support Specialist ansluter du dig till ett team som arbetar med kundförfrågningar efter försäljning, med målet att möta och överträffa förväntningar. Rollen kräver ett strukturerat och kundfokuserat tankesätt för att säkerställa smidiga processer och starka relationer.
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt kundfokus. I denna roll är din förmåga att arbeta kvalitetsmedvetet och driva utveckling avgörande. Om du motiveras av att bygga långsiktiga relationer med verksamheten och vill vara med och bidra till förbättring och tillväxt, då är detta rätt möjlighet för dig!
Du erbjuds En roll på ett globalt teknikbolag som arbetar med viktiga frågor för en mer hållbar värld. Möjlighet till personlig och professionell utveckling via Academic Work.
Arbetsuppgifter
Denna roll innebär att hantera kundförfrågningar, utmaningar och tvister efter försäljning, samt att koordinera lösningar internt och externt. Du kommer även att analysera trender för att driva kontinuerliga förbättringar.
- Fungera som eskaleringspunkt för tekniska ärenden som rapporteras av kunder.
- Följa upp tvister och proaktivt samordna lösningar med nödvändiga funktioner.
- Ge lämpliga lösningar på kunders reklamationer och samordna med berörda team.
- Säkerställa att åtgärder vidtas, returer hanteras samt krediteringar och debiteringar genomförs.
- Samla in och arkivera dokumentation relaterade till förfrågningar/klagomål/tvister.
- Analysera trender i reklamationsprocessen för att identifiera återkommande fel och stödja förbättringsarbete.
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av eftermarknadsservice, klagomålshantering eller kundservice, helst inom B2B.
- Har goda kunskaper i SAP, Salesforce, MS-office paketet och OCR/Esker..
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har
- Ytterligare ett nordiskt språk.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ordningsam
- Stabil
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Anton Olander eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på jon01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: XWFM72