
Vi söker en Business Controller!
Är du en skarp analytiker med passion för affärsutveckling och ekonomisk styrning? Vill du ha en central roll i ett innovativt och växande företag där du får vara med och påverka på riktigt? Då kan rollen som Business Controller hos Swoosh vara helt rätt för dig! Här får du jobba nära både verksamheten och ledningen – i en dynamisk miljö där idéer blir till verklighet. Sök idag – urval sker löpande!
Swoosh Group
Stockholm, Kungsgatan
Enligt överenskommelse, så snart som möjligt
Heltid
Rekrytering
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Swoosh är ett svenskt företag som erbjuder avancerade tjänster inom miljöteknik. De hjälper privatpersoner, bostadsrättsföreningar, företag och industrier med olika typer av avloppsservice, inklusive rörspolning, relining, kanaltätning och fastighetsbesiktning. Swoosh finns i 28 städer och har över 400 anställda. Ekonomiavdelningen är geografiskt utspridd över landet, men din närmaste chef – företagets CFO – är baserad i Stockholm.
I rollen som Business Controller är du en en nyckelperson i den ekonomiska styrningen av affärsområdet och tillhandahåller relevant beslutsstöd till verksamhetschefer, affärsområdeschefer och ledningsgruppen. Du kommer ansvara för rapportering och analys av finansiell information samt identifiera möjligheter för kostnadseffektivisering och tillväxt.
Arbetsuppgifter
Som Business Controller kommer du att spela en nyckelroll i att stödja företagets ekonomiska styrning och beslutsfattande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Finansiell analys och uppföljning: Ansvara för att analysera finansiella resultat och avvikelser, samt följa upp KPI:er för att stödja företagets beslutsfattande och mål.
- Budgetarbete och prognoser: Delta i att upprätta och sammanställa årsbudgetar och kontinuerliga prognoser, samt analysera avvikelser mellan utfall och budget/prognos.
- Lönsamhetsanalyser: Genomföra lönsamhetsanalyser av olika enheter och projekt för att identifiera förbättringspotential och stödja ledningens strategiska beslut.
- Kostnadskontroll: Arbeta med att övervaka kostnader och identifiera möjliga besparingar samt stödja verksamheten i att implementera kostnadseffektiviseringsåtgärder.
- Månadsrapportering: Ansvara för att förbereda och presentera månadsrapporter som innehåller både finansiella och operativa nyckeltal för ledning och andra intressenter.
- Verksamhetsstöd och affärsrådgivning: Vara ett affärsstöd genom att ge ekonomiska analyser och rekommendationer för att förbättra verksamhetens effektivitet och lönsamhet.
Vi söker dig som
- Har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi
- Har några års erfarenhet som Business Controller eller från arbete inom Transaction Services / Due Diligence
- Har en god förståelse för redovisning
- Har goda kunskaper i Excel
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Swoosh Group
Läs gärna mer om Swoosh här!
Bli direktrekryterad till Swoosh Group
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Sofia Axelsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sth3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: GPZLLN