
Vi söker en HR-assistent till Telenor Connexion!
Telenor Connexion AB söker en HR-assistent till sitt team i Stockholm med start i juni. Du kommer att leverera HR-stöd och administrativt stöd, säkerställa att företaget följer lagkrav och policyer, samt hantera smidiga personalprocesser. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och samarbeta med kollegor i flera andra länder. Vi söker dig med 1-2 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom HR, och mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!
Telenor Connexion AB
Stockholm
Juni
Heltid
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
I denna rollen kommer ditt primära ansvar vara att leverera HR-support och administrativt stöd till HR-teamet, chefer och anställda på Telenor Connexion. Du kommer att hjälpa till med att stötta arbetet i olika HR-system och projekt, samt bidra till att säkerställa smidiga personalprocesser i organisationen.
Läs mer om Telenor Connexion [HÄR](https://Who We Are | Telenor IoT)
Detta är ett konsultuppdrag som inledningsvis sträcker sig året ut med chans till förlängning. Det kommer även tillkomma en bakgrundskontroll på slutkandidaten från Telenor Connexions håll.
Arbetsuppgifter
Operativt HR-arbete och allmänna administrativa uppgifter, såsom:
- HR-administration i HCM och andra system.
- Rekryteringsadministration i HR-system och på Linkedin.
- Förmåner (administration och uppdateringar, Benify-portalen).
- Stötta medarbetare och chefer med HR-relaterade frågor.
- Deltagande och koordinering i HR-relaterade projekt och evenemang.
- Ansvarig för HR-brevlådan mailen/inkorgen.
- Hålla informationen uppdaterad kring organisationsschema, checklistor för onboarding och offboarding, personalhandbok och policyer.
Administration och stödorganisation i HR-system
- Administration och koordination kring HR processer, till exempel uppdatering av information i våra olika system.
- Rapportering och sammanställning av data.
Rekryteringsprocessen
- Hantering och uppdatering av jobbannonser
- Administration kring LinkedIn.
- Screening av kandidater och referenssamtal.
- Administrera och koordinera intervjuer.
Onboarding och koordinering
- Checklista för onboarding.
- Boka introduktioner.
- Koordinera arbetsverktyg.
Vi söker dig som
är i början av din HR-karriär och som vill utvecklas i en administrativ och operativ roll. Du trivs med att arbeta strukturerat och noggrant, och har en naturlig känsla för ordning och detaljer. Rollen är mycket hands-on och kräver att du har god förmåga att hantera flera parallella uppgifter samtidigt, utan att tappa fokus.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett stort mått av tålamod, god koordinationsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du gillar att ge stöd till kollegor, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du är prestigelös, ansvarstagande och har en positiv inställning även när tempot stundtals är högt.
Det här är en utmärkt möjlighet för dig som vill växa inom HR och samtidigt bygga en stark grund genom att arbeta nära verksamheten med praktiska och viktiga administrativa uppgifter.
Utöver detta ser vi även att du har:
- 1-2 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från HR, rekrytering, administration, koordinering, HR-system etc.
- Kunskap från en internationell arbetsmiljö.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Har en avslutad utbildning, gärna inom personalvetenskap eller motsvarande. För rätt person kan arbetet kombineras med pågående studier i slutskedet.
- Vana att arbeta i och snabbt lära sig olika system Det är meriterande om du även har kunskaper i ett annat nordiskt språk samt har i kunskaper i olika HR system, som Workday och Oracle HCM.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Clara Nyquist eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på clara.nyquist@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: VMENDV