
Vi söker en Speditionsassistent / Orderadministratör till bolag i Göteborg
Vi söker nu en noggrann och lösningsorienterad Speditör/Orderadministratör till ett globalt företag i framkant, där varje leverans kan göra skillnad. Här blir du en del av ett engagerat team som tillsammans säkerställer att viktiga sändningar når rätt plats i rätt tid – världen över. Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work på 3 månader med chans till förlängning. Om du trivs i en snabb och dynamisk miljö, gillar struktur, och har ett öga för detaljer – då kan detta vara rollen för dig!
Göteborg
Enl. överenskommelse
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Du kommer att tillhöra speditionsavdelningen, där man arbetar nära varandra och värdesätter samarbete, kunskapsutbyte och en hög servicenivå. Du ansvarar för att boka transporter med kurir, flyg, sjö och väg till både EU- och icke-EU-länder. Arbetet är varierat och kräver att du både kan arbeta noggrant enligt givna instruktioner och samtidigt vara flexibel i oförutsedda situationer. Du kommer att ha daglig kontakt med interna beställare, externa transportörer samt ibland även banker och myndigheter, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga och struktur. Vi söker dig som är i början av din karriär då detta är en assisterande roll.
Arbetsuppgifter
- Boka och koordinera transporter (kurir, flyg, sjö och väg) till både EU och övriga världen
- Följa och tolka fraktinstruktioner samt säkerställa leverans- och betalningsvillkor
- Hantera exportdokument, fraktfakturering och statistikrapportering
- Informera interna intressenter vid eventuella avvikelser
- Presentera rembursdokumentation till bank
- Stötta med prisförfrågningar, offerter och kontakt med transportörer
Vi söker dig som
- Har eftergymnasial utbildning inom logistik, spedition eller liknande område
- Innehar god administrativ förmåga, är van att arbeta med dokumentation, uppföljning och strukturerade processer
- Besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella uppgifter
- Har en servicemedveten och samarbetsvillig inställning
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att boka kurir-, flyg- eller sjötransporter
- Erfarenhet från arbete inom logistik, transportadministration eller spedition
- Har erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Jennelie Ekbladh eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: UEEL9T