Vad söker du för jobb?

Vill du få tips om nya jobb direkt? Skapa nya jobbevakningar för dina sökningar.

Prenumerera!
Jobb-ID 15007106

Händig och på jakt efter nytt jobb inom service?

Snabbfakta
  • Stad: Stockholm, Gärdet
  • Omfattning: Heltid, 8-17 eller 9-18
  • Typ av uppdrag: Konsultuppdrag, Nio månader
  • Jobbkategori: Receptionist
  • Startdatum: Omgående

Vi söker nu en Service Desk–Operator till ISS med placering på Gärdet i centrala Stockholm. Har du erfarenhet av service och gillar att arbeta i en bred roll där problemlösning står i fokus? Är du dessutom praktiskt lagd och gillar att samarbeta? Då tror vi att det här är rollen för dig!

Om tjänsten

Academic Work söker en Service Desk-Operator till ISS för ett föräldravikariat på nio månader. Du kommer arbeta för ISS på ett stort kreditkortsbolag med placering på Gärdet och du blir en del av ett team om sex personer så det finns alltid kollegor nära till hands. Arbetstiderna är 8-17 eller 9-18 och i början av uppdraget kommer du få en genomgående introduktion i samtliga arbetsuppgifter. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos ISS. Uppdraget kommer att vara på heltid.

Arbetsuppgifter

Som Service Desk-Operator kommer du ansvara för alla felanmälningar på kontoret genom att skapa ärenden och se till att de hanteras. När en felanmälan kommer in lägger du upp den i systemet och tar kontakt med kollegan som gjort felanmälan för att sedan gå ut på kontoret och kolla upp ärendet. Är det ett enklare ärende som du själv kan hantera gör du det men annars är det du som beställer dit tekniker/reparatörer som kan åtgärda problemet. Du behöver därmed inte själv kunna åtgärda större ärenden men vi ser med fördel att du är praktiskt lagd för att snabbt få en överblick. Du kommer regelbundet göra ”floor walks” för att se till att kontoret ser rent och snyggt ut. Då kontrollerar du exempelvis att alla möbler står på rätt plats, att fönstren är stängda och att rätt material finns i kök och konferensrum. Andra delar som också rör den dagliga driften på kontoret och fastigheten är t.ex. att beställa upphämtning av papperskärl, kylskåpsrensning, smörjning av gångjärn och kontroll av toners i skrivarna. Du kommer till exempel att: * Enklare kontorsfix som att ex. laga trasiga bord eller stolar * Utföra ronderingar i fastigheten * Kontakta leverantörer och reparatörer * Hoppa in i receptionen under lunchavlösningar Tjänsten passar dig som tidigare har arbetat med service och är praktiskt lagd. Kanske har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller så vill du kanske prova på en ny inriktning inom service. Oavsett vilket så kommer du få möjligheten att komma in i en bred roll på ett stort internationellt bolag!

Vi söker dig som

* Har tidigare erfarenhet från servicebranschen * Har möjlighet att fysiskt sköta ommöbleringar och enklare lyft * Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då all ärendehantering sker på svenska samt kommunikationen med kunder och kollegor sker på både engelska och svenska Som person är du prestigelös i din framtoning och van vid att hugga i där det behövs. Du ser själv vad som behöver göras och gillar att arbeta utefter ett problemlösande tänk i och med att du ansvarar för alla felanmälningarna. I och med det ser vi en fördel att du är praktiskt lagd! Det är även viktigt att du är duktig på och gillar att samarbeta för att kunna återkoppla till kunderna på kontoret när ärendena hanteras eller är lösta. Du kommer utgå från receptionen vilket gör att du blir företagets ansikte utåt så även där är det viktigt att ha servicetänket i fokus. <h3>ÖVRIG INFORMATION</h3> * Start: Omgående * Omfattning: Heltid, nio månader * Placering: Gärdet * Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och ISS önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till [Academic Work](mailto:sts03@academicwork.se). * Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. * Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [sts03@academicwork.se](mailto:sts03@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där! OM OSS Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på [www.academicwork.se.](http://www.academicwork.se) * Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer [här](https://www.academicwork.se/vart-erbjudande-till-heltidskonsulter)

Information om företaget

[ISS](länk till företags hemsida) är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 8 500 medarbetare i Sverige och 34 000 medarbetare i norden. Med sitt breda tjänsteutbud frigör ISS resurser hos både privata företag och offentlig verksamhet.

Här söker du jobbet

Anna Kronberg

Har du frågor om tjänsten?

Anna Kronberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på sts03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15007106