Budskapsprofilering

Är ni en arbetsgivare som funderar på, eller redan idag, anställer många studenter och akademiker i början av karriären? Då är det viktigt att skapa ett attraktiv erbjudande mot målgruppen som sätter förväntningarna rätt från början och som tydligt kommunicerar vad man får som anställd eller konsult hos er. 

Hur ska ni profilera er?

Vi har utvecklat en koncept som projektleds av våra varumärkesspecialister. Genom att kombinera våra insikter om målgruppen med svar vi får från enkäter, fokusgrupper och workshops hos er kan vi ta fram rekommendationer för er profilering mot young professionals. Hur bör ni profilera ert traineeprogram, ert affärsområde, eller er som arbetsgivare mot utvalda utbildningsinriktningar? Inom ramen för vår rekommendation besvarar vi:

  • Varför målgruppen ska jobbar hos er?
  • Vilka personer är rätt för er?
  • Vilka värderingar delar dessa?
  • Vad är viktigt för dessa?
  • Hur ska ni kommunicera mot dessa?
  • Var ska ni kommunicera mot dessa?

Låter det intressant?

Vi hör gärna av oss och diskuterar hur vi kan hälpa dig. Lämna dina uppgifter här, så ringer vi upp. 

Tipsa en vän