My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
Bemanning och rekrytering inom administration och kontor

Bemanning och rekrytering inom administration och kontor

Söker du och ditt företag en ny medarbetare inom administration och kontor? Att ha rätt administrativ kompetens på plats är avgörande för att ditt företag ska fungera. Academic Work har 25 års erfarenhet i branschen och hjälper dig hitta rätt person till rätt tjänst – flexibelt och skräddarsytt efter era behov.

Kontakta oss
840

Antalet heltidskonsulter på uppdrag 2022.

290

Antalet rekryteringar inom området 2022.

283 MSEK

Så stor var vår omsättning inom området 2022.

Välj Academic Work för bemanning och rekrytering inom administration och kontor

Det finns flera anledningar att välja Academic Work som bemannings- och rekryteringspartner. Vi är ett av Sveriges största kompetensföretag på tjänstemannasidan och sedan start har vi förmedlat över 160 000 jobb, många av dessa inom just administration och kontor. Med andra ord hjälper vi dig och ditt företag att bygga upp den administrativa kompetens ni behöver – oavsett om behovet är lång- eller kortsiktigt.

Med Academic Work som samarbetspartner kan du känna dig trygg. Ni har alltid en dedikerad och specialiserad konsultchef eller rekryteringskonsult till hands genom hela rekryteringsprocessen, som säkerställer att rätt person för tjänsten presenteras.

4 fördelar med att anlita Academic Work

Flexibelt: Vi skräddarsyr en lösning som matchar era unika behov, oavsett om ni söker personal på lång eller kort sikt. Om era behov förändras är vi flexibla och hjälper er hitta en bra lösning.

Trovärdigt: Vi har ägnat över 20 år åt att hjälpa våra kunder hitta rätt medarbetare. Vi är betrodda av över 3 000 företag och har 70 i Net Promotion Score.

Tidsbesparande: Academic Work tar ansvar för hela rekryteringsprocessen, från kravprofil och annonsering, till intervjuer, urval och avtalsskrivning. Att ta hjälp av ett rekryteringsföretag ger er mer tid att fokusera på kärnverksamheten än på rekrytering och tillhörande administrativt arbete.

Träffsäkert: Överlåt rekryteringen av er nya medarbetare till experter inom området. Genom att låta ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag ta ansvar för att identifiera och attrahera rätt kompetens till tjänsten minimerar ni risken för dyra felrekryteringar.

Academic Work har Sveriges största databas av young professionals och Sveriges största nätverk för annonsering. Genom vår årliga undersökning Young Professional Attraction Index har vi djup kunskap om målgruppen, och vet vad de värderar högst vid valet av arbetsgivare.

Bemanning och rekrytering inom administration och kontor

Experter på rekrytering inom administration och kontor

Rekrytering passar när ert behov av personal är mer långsiktigt. Kanske har du också svårt att avgöra vilken kompetens det är ni söker till ert kontor, eller saknar den tid som krävs för att genomföra en rekryteringsprocess. När du väljer Academic Work som partner kan du känna dig trygg med att en kunnig rekryteringskonsult finns till hands genom hela rekryteringsprocessen. Vi brinner för att göra det lilla extra och för att du som kund ska bli hundra procent nöjd. Med oss garanteras du en kvalitetssäkrad process som ger dig tryggheten att rätt kandidat för tjänsten presenteras.

Bemanning och rekrytering inom administration och kontor

Varierar kompetensbehovet på ditt kontor?

Ibland är det svårt att förutse hur mycket arbete som behöver skötas på ett kontor. Kompetensförsörjning ska vara tillgängligt och flexibelt och med vår bemanningslösning ser vi till att ditt företag har rätt person på rätt plats. När ni väljer oss som bemanningspartner finns alltid möjlighet att rekrytera över konsulten och ta fullt arbetsgivaransvar. Vi kallar det Hyr först, rekrytera sen, vilket är ett sätt för er att säkerställa att ni hittar rätt person för jobbet. I ett hyrköp tar vi ansvar för hela rekryteringsprocessen och ansvarar för konsulten under hela bemanningsperioden. När ni är redo att rekrytera över konsulten gör vi det så enkelt som möjligt för er. Efter ett år är det alltid kostnadsfritt att rekrytera över konsulten.

Är du osäker på om bemanning eller rekrytering passar bäst för ditt företag? Kontakta oss gärna så hjälper vi er identifiera rätt behov och skräddarsy en lösning som passar just er.

Exempel på roller vi hjälpt kunder tillsätta:

Vi hjälper till med bemanning och rekrytering till en rad olika administrativa tjänster. Här är några exempel på roller vi tidigare hjälp våra kunder tillsätta:

  • Administratörer
  • Affärssupport
  • Kundtjänstmedarbetare
  • Samordnare eller projektledare inom administration
  • Receptionister
  • Kontorsassistenter
  • Kundtjänstmedarbetare
  • Kontorssamordnare
  • HR-chefer
  • Kontorschefer

Vi hjälper även till med rekrytering och bemanning inom kundtjänst!