My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15103303

Administrativ projekt- och inredningskoordinator till Alfa Kontor

Alfa Kontor AB

Har du ett intresse för inredning, trivs med administrativa arbetsuppgifter samt har en god känsla för service? Då har vi drömrollen för just dig! Alfa Kontor söker nu efter en Administrativ projekt- och inredningskoordinator, där ena dagen inte är den andra lik. Sök tjänsten redan idag, då vi jobbar med ett löpande urval

Ansök här

Företag: Alfa Kontor AB

Plats: Stockholm, Hantverkargatan 11

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid, 1,5år vikariat

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

Alfa Kontor har funnits i snart 35 år och var i början helt inställda på inredning. Med åren har man breddat sin verksamhet och stöttar idag kunder med alltifrån inredning, flyttprojekt samt fastighetsrådgivning. Dem har expertis inom allt från att hitta rätt lokal och förhandla framgångsrikt med fastighetsägare och hyresvärdar, till väl planerade flyttprojekt – och naturligtvis till design och inredning av moderna trivsamma arbetsplatser i attraktiva kontorsmiljöer.

De är i dagsläget 13 personer på bolaget och sitter i en stor lokal på Hantverkargatan i Centrala Stockholm, och har även sitt Showroom på kontoret som kunder kan besöka. Du kommer att stötta och bistå i olika projekt genom att jobba fram inredningsförslag och säkerställa effektiv hantering av dokumentation. Detta är en mycket bred roll med fokus på administrativa uppgifter. Du kommer att arbeta med allt från att samarbeta med säljarna och stötta de med exempelvis produkt- och materialförslag till att sköta ekonomi relaterade uppgifter, exempelvis fakturering, betalningspåminnelser och kundreskontrajournal. Du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor och du kommer att erbjudas upplärning och stöttning i rollen.

Arbetsuppgifter

  • Administrera i affärssystemet och hantera offerter, ordrar och fakturering
  • Sköta den dagliga driften på kontoret/showroomet och se till att alla ytor är uppdaterade och i ordning
  • Säkerställa att rutiner efterföljs
  • Kontrollera och säkerställa dokumentation och underlag
  • Bistå med planritningar och inredningsförslag

Vi söker dig som

  • Har administrativ erfarenhet från tidigare arbete samt erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter
  • Har goda kunskaper i Officepaketet
  • Har kunskap i 3D ritprogram, exempelvis pCon planner, Sketchup eller liknande
  • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet utförs i båda språken

Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har erfarenhet av Photoshop, Wordpress eller Elementor.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Problemlösande
  • Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alfa Kontor AB

Alfa etablerades i Stockholm 1989. Under snart 35 års obruten verksamhet har dem lärt sig det mesta om hur man skapar och utvecklar attraktiva och effektiva arbetsmiljöer i den svenska kontorsvärlden.

Dem startade med inredning, men insåg efterhand att det fanns behov av mycket bredare erbjudanden. Idag har de ett helhetsperspektiv som omfattar det mesta som kan efterfrågas av företag och verksamheter i förändring. Deras verktygslåda rymmer expertis inom allt från att hitta rätt lokal och förhandla framgångsrikt med fastighetsägare och hyresvärdar, till väl planerade flyttprojekt – och naturligtvis till design och inredning av moderna trivsamma arbetsplatser i attraktiva kontorsmiljöer.

Bli direktrekryterad till Alfa Kontor AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Sofia Axelsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15103303

Ansök här