RecMan söker dig med stort intresse för IT som vill arbeta i en kundnära roll där du får vara med och utveckla verksamheter inom rekrytering och bemanning. RecMan växer i Sverige och söker nu deras nästa Customer Success Consultant som vill arbeta mot support och projektledning. Investera i din professionella och personliga utveckling och sök redan idag!
Företag: SaaS Recman AB
Stad: Stockholm
Jobbkategori: Kundtjänst
Omfattning: Heltid, Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Typ av uppdrag: Rekrytering
RecMan är ett norskt bolag som lanserades under 2013 och är idag Norges ledande leverantörer av affärssystem inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Deras molnbaserade affärssystem är en komplett IT-verktygslåda med CRM, annonsproduktion, sökhantering, ekonomi och mycket mer. Deras hundratals aktiva användare är verksamma i Danmark, Sverige och Norge. På kontoret i Sverige arbetar idag 4 medarbetare.
RecMan befinner sig i en spännande tillväxtresa och söker därför efter en Customer Success Consultant till deras kontor i Stockholm. Du kommer under de första månaderna få en gedigen upplärning i deras systemet via supportkontoret i Trondheim. Under din onboarding kommer du att få sitta med supporten för att bli expert på systemet. Onboardingen tar vanligtvis några månader. Därefter kommer du ta dig ann en roll som Customer Success Consultant med inriktning mot projektledning eller försäljning. I rollen kommer du aktivt arbeta för att förbättra kundnöjdheten i form av onboarding av nya kunder, förvaltning och försäljning av produkter.
Som Customer Success Consultant kommer du att arbeta kundorienterat och ansvara för befintliga kunder. Du kommer bland annat att:
Delta i kundmöten i samband med försäljning
Arbeta med implementeringsprojekt av nya kunder och driva projektet framåt
Tillsammans med kund ta fram en kravprofil för att vidare anpassa systemet efter verksamhetens dagliga arbete
Utbilda kunder i systemet genom att hålla i kurser och workshops
Erbjuda kunder nya uppdateringar och funktioner av systemet
Arbete med kundsupporten över mejl
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från liknade roll inom IT och/eller erfarenhet från rekrytering och bemanning. Vidare har du ett intresse för IT och gillar att arbete i en kundnära roll där du får möjlighet att skapa långsiktiga kontakter. Du är även snabblärd och har enkelt för dig att sätta dig in i komplexa system.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och RecMan önskar att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Läs med om RecMan på deras hemsida.
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.