My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104510

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till PEAB i Ängelholm

Peab AB

Utvecklas och utmanas som ekonomiassistent tillsammans med ett företag som investerar och interagerar med sina medarbetare! Det finns nu en möjlighet för dig som är i början av ekonomikarriären att omgående ta dig an en roll som ekonomiassistent på kontoret i Ängelholm! Ansök redan idag, vi går igenom urvalet löpande.

Ansök här

Företag: Peab AB

Plats: Ängelholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Som börsnoterade vid NASDAQ Stockholm är Peab en väletablerad verksamhet men med ett stort hjärta. I Valhall Park utanför Ängelholm arbetar koncernens nordiska shared service center Peab Support. Ekonomiavdelningen som består av leverantörsreskontra och kundreskontra arbetar dagligen med att supportera organisationen i ekonomiska ärenden i en utvecklande anda. Här finns det ett stort engagemang med spetskompetens!

Academic Work söker därav för Peabs räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Behovet är omgående och vi söker dig som är intresserad av att ta sig an en roll med positiv energi i en utvecklande miljö. I denna tjänst får du ta klivet in i en supporterande ekonomiroll på en stor ekonomiavdelning som ger dig en möjlighet att både växa och ta ansvar. Som ekonomiassistent arbetar du med leverantörsreskontra, i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt.

Du erbjuds

  • Ett initialt konsultuppdrag på 6 månader med god chans till förlängning

Arbetsuppgifter

  • Sköta leverantörsreskontra
  • Månads- och bankavstämningar
  • Hantera utbetalningar
  • Hantera uppläggning av leverantörer
  • Hantering av påminnelser
  • Momsfrågor

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH
  • Har ett tydligt ekonomi- och systemintresse
  • Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration
  • Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift

Det är även meriterande om du har goda erfarenheter av Excel, van vid att hantera större mängder data. Stor vikt i denna process kommer dessutom läggas på din motivation och inställning för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:

  • Strukturerad
  • Samarbetsvillig
  • Flexibel

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Peab AB



Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Julia Fonsell eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal07@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104510

Ansök här