My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15098745

Finsktalande Customer Advisor till Pre-Collection (deltid)

NOBA Bank Group AB (publ)

Luomalla innovatiivisia ratkaisuja, jotka on mukautettu aikamme elämäntapaan, Nordax Bank erottuu joukosta. Täysi keskittyminen eteenpäin, mahdollisuudet avautuvat nyt sinulle, joka kaipaat arvokasta osa-aikatyötä. Oletko henkilö, joka on intohimoinen palveluun, pidät tiiviistä asiakaskontakteista ja haluat kerätä kokemusta pankkialalta? Haluatko myös olla osa yrityskulttuuria, jolle on ominaista uusi ajattelu ja tulevaisuus? Silloin suomenkielisen neuvonantajan työ Collections-issa on sinua varten.

Ansök här

Företag: NOBA Bank Group AB (publ)

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Deltid

Startdatum: Så snart som möjligt

Typ av uppdrag: Rekrytering

Om tjänsten

Nordax Bank arbetar med att skapa produkter och tjänster som är anpassade efter vår tids sätt att leva. De vill skapa förändring genom att kliva ut ur boxen och utmana storbankerna. Nordax Bank har sitt kontor i fräscha lokaler i Vasastan och söker nu flera kollegor som kan komma in och stötta upp mot de finska kunderna. Du kommer över telefon att hjälpa kunder med att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Det kommer bli ditt uppdrag att hålla Nordax Bank kreditförluster på en förväntad nivå genom att hjälpa kunderna med deras ekonomiska problem inom bankens ramar och policys.

Collections hanterar kravprocessen för Nordax Banks befintliga kunder. Avdelningens uppdrag är att arbeta för och tillsammans med kunderna för att hitta betallösningar utifrån bolagets riktlinjer och kundens situation. Du kommer även att hantera inkommande och utgående samtal med kunder som har hamnat i betalningssvårigheter. I samtalen kommer du att hjälpa kunder att identifiera en fungerande betalningsplan med målsättning att få kunden att komma i fas med sina betalningar.Tjänsten passar dig som brinner för kundservice och har ett stort kund- och affärsfokus. Det är viktigt att du tycker om telefonen som arbetsredskap, är noggrann och har ett öga för detaljer. Du är en driven person som jobbar effektivt och tycker om att vara i en föränderlig miljö. Rollen innebär stundtals högt tempo och Nordax ställer höga krav på god service samtidigt som de är mycket lyhörda för medarbetarnas behov och värnar starkt om att ha en god arbetsmiljö.

Du erbjuds

  • En varierande roll i ett nytänkande och snabbföränderligt bolag
  • En möjlighet att samla på dig värdefull erfarenhet från bankbranschen
  • Att bli en del av ett sammansvetsat team med en härlig företagskultur, med roliga aktiviteter (b.la frukost varje vecka), coachande ledarskap och en kultur där man bryr sig om varandra!

Viktigt för dig att veta: Denna tjänst börjar med en heltidsintroduktion under två veckor på kontoret. För att du ska ha bra förutsättningar att börja arbeta krävs så hög närvaro som möjligt under dessa två veckor. Efter de två veckorna, medan du fortfarande är under utbildning, kommer skiften att schemaläggas under dagtid på kontoret. När du kan arbeta självständigt går det också bra att arbeta kvällar, helger och på distans.

Då anställningen är en visstidsanställning med sysselsättningsgrad på cirka 25 % ser vi att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis pågående studier. Schemat är varierande där det krävs att du är flexibel och kan arbeta utifrån de arbetstoppar som avdelningen har. Anställningen inleds med en 2 veckors introduktion och utbildning.

Arbetsuppgifter

  • Ha daglig kundkontakt via mail och telefon
  • Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar för Nordax Banks befintliga kunder
  • Rådgiva och tillsammans med kunden hitta betallösningar utifrån bolagets riktlinjer och kundens situation
  • Sköta administrativa uppgifter kopplat till samtalen

Vi söker dig som

  • Talar och skriver obehindrat på finska, då det kommer att vara ditt primära arbetsspråk
  • Erfarenhet från ett serviceyrke med mycket kundkontakt, gärna över telefon
  • God systemvana
  • Kan arbeta många timmar under de två första veckorna i varje månad när det är som mest att göra
  • Minst en avslutad gymnasieutbildning
  • Grundläggande kunskaper i svenska och/eller engelska till intern kommunikation

Som person är du noggrann, kommunikativ och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vidare är du en serviceinriktad person och drivs av att skapa resultat. För att lyckas i rollen och trivas i teamet är du en utåtriktad och engagerad medarbetare med en positiv inställning. Du kan såväl arbeta självständigt under eget ansvar som att samarbeta med andra i gruppen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Uthållig
  • Serviceinriktad

Övrig information:

  • Start: Så snart som möjligt
  • Placering: Stockholm, Gävlegatan 22, möjlighet att arbeta på distans kan ges efter introduktion
  • Arbetstider: Vardagar varierar mellan 07:30 – 16:00, helger och kvällar kan förekomma vid arbetstoppar
  • Omfattning: Deltid, cirka 25%
  • Placering: Kontoret är placerat i fina lokaler på Torsplan, du förväntas att arbeta från kontoret

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

NOBA Bank Group AB (publ)

Nordax Bank en ledande nordisk specialistbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 190 000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vi har cirka 400 anställda och genom en centraliserade affärsmodell bedrivs hela verksamheten från kontoret i Stockholm. Nordax grundades 2003 och sedan dess format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Från januari 2019 är Svensk Hypotekspension en del av Nordaxkoncernen. Nordax är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Läs mer om Nordax och hur de är att arbeta hos de HÄR

Bli direktrekryterad till NOBA Bank Group AB (publ)

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn05@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15098745

Ansök här