My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15102003

Intäktscontroller till välkänd advokatfirma!

Har du tidigare arbetat som ekonomiassistent och söker din nästa utmaning i arbetslivet, då är denna roll något för dig! Academic Work söker nu en Intäktscontroller till vår kund med start omgående. För att lyckas i denna roll behöver du vara serviceminded, van att arbeta proaktivt samt har en mycket god förmåga att lära dig nya saker! Låter det som något för dig, sök redan idag! Urval sker löpande.

Ansök här

Plats: Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som Intäktscontroller hos vår kund arbetar du nära 6-10 delägare och ansvarar för att säkerställa att intäkterna blir korrekta för deras klienter gällande avtal och upparbetad tid. Du kommer att arbeta inom ekonomiavdelningen där det i dagsläget är 15 personer som arbetar med bland annat lön, business controlling och redovisning. Det är idag 6 som jobbar som Intäktscontrollers varav en är gruppansvarig som rapporterar till CFO:n som även kommer att vara din chef. Teamet präglas av öppenhet och servicekänsla då klienterna står i fokus.

Tjänsten är ett bemanningsuppdrag via Academic Work. Det innebär att du kommer bli anställd hos oss och arbeta hos vår kund som är en välkänd advokatbyrå. Uppdraget förväntas pågå 8 månader.

Du erbjuds

  • Goda utvecklingsmöjligheter
  • En central roll med mycket kontakter
  • En dedikerad konsultchef som kommer stötta dig i din utveckling Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Ansvar för fakturering
  • Kravhantering
  • Daglig kontakt med delägare och klienter avseende ekonomiska frågor
  • Vara delaktig i utveckling av processer och arbetssätt
  • Hantera diverse ad-hoc frågor

Vi söker dig som

  • Civilekonomexamen eller likvärdigt
  • Har relevant arbetserfarenhet
  • Har god förståelse för det ekonomiska flödet
  • Har mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Arbetat i AX 2009 eller Dynamics 365
  • Arbetat i ett delägarstyrt bolag

Som person är du serviceinriktad, affärsmässig och strukturerad i ditt arbete. Du uppvisar en personlig mognad och har en god förmåga att jobba självständigt, i högt tempo och ta egna initiativ. Rollen som Intäktscontroller innebär många kontaktytor, både mot klienter och internt, vilket medför att du behöver ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Du är noggrann och van att planera ditt arbete men kan snabbt prioritera om dina arbetsuppgifter vid behov från organisationen. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Blir du aktuell för tjänsten kommer bakgrundskontroll och ekonomitester tillkomma.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Alina Finnberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15102003

Ansök här