My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15103381

IT-Samordnare Till Kiruna

Vi på Academic work söker nu åt kunds räkning en IT samordnare till Kiruna för ett kortare uppdrag på deltid. Har du tidigare erfarenhet av arbete med It support eller ett brinnande intresse för IT? Ansök idag, vi arbetar med löpande urval!

Ansök här

Plats: Kiruna

Jobbkategori: IT

Omfattning: Deltid

Startdatum: April

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I Rollen som IT-samordnare kommer du att arbeta med samordning samt uppföljning med leverantör. Du kommer att arbeta hos en myndighet i Kiruna, Jokkmokk eller Tärnaby. Uppdraget stäcker sig från 2024-04-15 till och med 2024-06-20 med möjlighet till förlängning efter semesterperioden. Du kommer att arbeta halvtid, 4 timmar per dag alternativt 8 timmar varannan dag.

Du kommer att vara anställd som konsult för Academic Work här erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Ansvar för IT-drift med stöd av driftleverantör
  • Ansvar för att hantera avvikelser inom IT-drift genom att belysa och lyfta frågor och händelser som inte följer rutiner och riktlinjer
  • Uppföljningsmöten med leverantörer inom IT-området
  • Beställning, kravställning, koordinering, uppföljning och utveckling inom IT-drift och infrastruktur tillsammans med verksamhetsansvariga
  • Delta i arbetet med upphandlingsunderlag för IT-tjänster och -produkter tillsammans med verksamhetsansvariga
  • Tillse att IT-säkerheten efterhålls och medvetandegöra medarbetarna om IT-risker
  • IT-samordning mellan avdelningarna
  • Medverkan och stöd i införande och utveckling av digitala verktyg och hjälpmedel

Vi söker dig som

  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom It support, service desk eller liknande.
  • Har avklarad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
  • Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
  • Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Då uppdraget startar omgående ses det som meriterande om du bor på någon av ovan nämnda arbetsorter.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • kommunikativ
  • Initiativtagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Cajsa Sjögren Nyberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15103381

Ansök här