Är du tekniskt intresserad och drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer? Trivs du med att arbeta internationellt i en varierad och utvecklande miljö? Drivs du av att vara en stor kugge i ett litet maskineri? Då är ABECE arbetsplatsen för dig. ABECE är en liten organisation där du kommer vara en nyckelspelare och bidra från första dagen. Som kundansvarig på ABECE använder du din tekniska expertis och förmåga att skapa goda samarbeten för att identifiera dina kunders behov och utveckla långsiktiga kundrelationer. Du välkomnas till ett kontor med härlig stämning, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Detta bidrar till en hög trivsel och att medarbetarna stannar inom bolaget. ABECE är världsledande inom sin bransch, följ med på resan du också!
Företag: ABECE
Stad: Nyköping
Jobbkategori: Kundtjänst
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande sex månader provanställning.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Typ av uppdrag: Rekrytering
Eftermarknadsavdelningen på ABECE växer och söker därför nu ytterligare en kundansvarig. I denna roll kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, likaså kunder runt om i världen. På eftermarknadsavdelningen kommer du att ingå i ett teknikintresserat team med fyra kollegor.
Som kundansvarig på ABECE i Nyköping arbetar du i en bred roll där du ansvarar för att skapa affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder. Tillsammans med kund skapar ni anpassade lösningar för underhåll och service. Du bidrar med din tekniska kompetens och agerar stöd till kund och kollegor. För att få insyn i dina kunders behov och utmaningar kommer du att besöka dem världen över. Du kommer utgå från kontoret i Nyköping, det finns även möjlighet att vid behov arbeta hemifrån någon dag i veckan.
Här välkomnas du till en organisation med engagerad och familjär stämning där alla medarbetare är en nyckelspelare. Rollen som kundansvarig är varierad där du erbjuds en utmanande och stimulerande roll, där du även får chans att bygga internationella relationer i ditt arbete.
Du erbjuds:
Arbetsuppgifter: På eftermarknadsavdelningen hos ABECE kommer du att ha en mycket varierad roll där din förmåga att se helheten i kombination med din förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer står i fokus. Initialt när du börjar kommer du att få en genomgång av företagets processer och produkter för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen. I takt med att du utvecklas i rollen kommer du sedan sannolikt att spendera tid på resande fot, för att tillsammans med kollegor besöka kunder som finns utspridda över hela världen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att analysera kundernas behov och erbjuda anpassade lösningar genom att vara en nära samarbetspartner till dina kunder. Du kommer även att hantera löpande ordrar och förfrågningar från kund. Här har du även stor nytta av din tekniska kompetens, då du i många dialoger med kund kommer bistå med teknisk expertis.
Sammanfattningsvis kommer du i rollen som kundansvarig att:
Det är meriterande om du har
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
ABECE utvecklar industriella styr- och maskinsystem för produktion av takpannor. Med ett sekel av industriell erfarenhet och mer än 60 år inom betongtakpannor, vet de hur de kan säkerställa högsta produktivitet och kvalitet för kunderna.
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.