My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15102019

Medarbetare sökes till Contract Management och Back Office hos Toyota!

Toyota Material Handling Commercial Finance AB

Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter och är som person noggrann samt strukturerad? Söker du dessutom meriterande erfarenhet i ett stort bolag? Då är detta chansen för dig! Urval sker löpande, varmt välkommen in med din ansökan.

Ansök här

Företag: Toyota Material Handling Commercial Finance AB

Plats: Mjölby

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Toyota Material Handling levererar materialhanteringslösningar och kan erbjuda ett omfattande sortiment av truckar och lagerutrustning. Verksamheten bedrivs av cirka 13 000 anställda över hela Europa. På huvudkontoret i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon.

Tjänsten inom Commercial Finance Contract Management and Back Office är placerad hos TMH Commercial Finance i Mjölby. Dina främsta arbetsuppgifter inom Contract Management är att administrera leasing- och lånekontrakt, vilket bland annat innefattar att validera och hantera finansieringsförfrågningar samt hantera förlängningar och lösen av kontrakt. Dessutom kommer du hantera viss del av bolagets kund- och leverantörsfakturor. De Back Office relaterade uppgifterna består av att hantera interna och externa betalningar, regelbundna avstämningar och bekräftelse av Internbankens affärer. Eftersom du har mycket mail- och Teamskontakt med både interna och externa motparter runt om i Europa ser vi att du som person har en god kommunikationsförmåga och kan utrycka dig väl på både svenska och engelska. Dessutom är det viktigt att du kan arbeta självständigt.

Företaget är inne i en tillväxtresa och detta kräver att du som person är anpassningsbar, initiativtagande och har god samarbetsförmåga.

Tjänsten är med start omgående och inledningsvis på 6 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer att erhålla en introduktion där du får skugga befintliga medarbetare. Till en början kommer allt arbete att ske på plats i Mjölby, men så småningom kommer du till viss del kunna arbeta på distans.

Du erbjuds

  • Att få meriterande erfarenhet och goda karriärmöjligheter på ett stort och välkänt företag
  • Att verka i en internationell miljö där du har interna och externa kontakter i andra länder
  • Att vara med på en förändringsresa där du har möjlighet att påverka din roll och företagets arbetssätt framåt
  • Att nyttja företagets träningsmöjligheter i form av gym samt gruppass på lunchen

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller erhållit motsvarande kunskap via praktiskt arbete
  • Har goda kunskaper i engelska och svenska i tal samt skrift då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
  • Har tidigare erfarenhet av en liknande roll
  • Tidigare har arbetat i Excel och van vid MS Office

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i ProFinance eller Quantum.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Kvalitetsmedveten
  • Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Emma Ringborg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på lin05@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15102019

Ansök här