info
VARNING! Det cirkulerar just nu felaktiga meddelanden i sociala medier om lediga jobb som inte kommer från Academic Work. Vi vill informera att dessa inte har något med oss att göra och att avsändaren obehörigt använder vårt varumärke. Vårt råd är att inte svara eller agera (t.ex. klicka) på meddelandena. Lediga tjänster söker du tryggt och säkert här på vår webbsida.
close
My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15099397

Norsktalande Voice of Customer Agent till Samsung

Samsung

Vill du jobba på ett företag i framkant? I den här rollen som Norsktalande Voice of Customer Agent får du möjlighet att påverka kundupplevelsen och ge proffsig service till Samsungs kunder. Du får möjlighet att utveckla dina kommunikativa förmågor i en professionell miljö! Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!

Ansök här

Företag: Samsung

Plats: Kista

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos Samsung måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.

I denna roll kommer du att hantera och utreda fall där kunden upplever missnöje med produkt, tillverkare, svar eller andra problem som påverkat en kund på grund av en Samsung-produkt. Du kommer att utföra en grundlig utredning av ärendet, i nära samarbete med andra avdelningar för att leverera den bästa, möjliga kundupplevelsen.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Registrering, utredning och hantering av ärenden över telefon, mejl eller via länk
  • Insamling av information utifrån rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation för korrekt hantering av ärendena.
  • Kontakt med verkstäder, produktspecialister och callcenter för att lösa ärenden.
  • Bedöma ärendenas orsaker, konsekvenser och lösningar utifrån ärendets karaktär samt eventuell skälig ersättning.
  • Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa korrekt framtida interaktion.
  • Hantering av tidig varning/riskavkänning.
  • Ta emot och initialt hantera produktansvar (PL) ärenden (produktsäkerhetsärenden) (dokumentinsamling, kundinformation och första instans för att handlägga ärendet). Skapa kontakt och förtroende.
  • Hantera PL-uppföljning genom kontakt, översättningar och andra former av assistans.
  • Utreder och vidarebefordrar ärenden med felaktig information på hemsidan / manualen / mm.
  • Hanterar RMA-relaterade (återbetalning/kredit) frågor från kunder
  • Ansvarig för goodwillmail för kostnadsfria reparationer
  • Informera och hantera kunder med frågor och klagomål om garanti, klagomål eller andra typer av frågor/klagomål/synpunkter
  • Assistans 1:a linjen (callcenter) med svar på frågor om garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information
  • Vid behov hjälpa XPOS-teamet med ärenden som XPOS-teamet själva inte kan hantera.
  • Hjälpa produktspecialist och produktchef med information om äldre ärenden, anspråk och/eller supportärenden.
  • Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelser
  • Översätt texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till språket i det land du representerar
  • Hjälpa Samsung-anställda med informationen ovan
  • Utöver VOC-tjänsterna ska agenten utföra sådana uppgifter inom sina respektive arbetsfärdigheter och kunskaper som kan krävas av Samsung från tid till annan.
  • Etablera och upprätthålla en god och bekväm kundrelation.

Vi söker dig som

  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av kundtjänst, där du arbetat med telefon som främsta arbetsverktyg
  • Har god datorvana
  • Har kunskap i Outlook, Word och Excel
  • Behärskar det norska språket på modersmålsnivå i både tal och skritft
  • Har goda kunskaper i det engelska språket i både tal och skrift, samt ytterligare nordiskt språk

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet från kundservice för eftermarknad
  • Erfarenhet från konsumenträtt
  • Erfarenhet av kundtjänsthantering av ersättningar, returer, krediter
  • Erfarenhet av kundservice med försäkringshantering/regresskrav

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Flexibel
  • Strukturerad
  • Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Klara Yngvesson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15099397

Ansök här