My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15102051

Operativ inköpare till ICA Sverige i Helsingborg!

ICA Sverige AB

Vill du bli nästa inköpare för en av Nordens största aktörer inom dagligvaruhandeln? Nu har du chansen att bli en del av ett företag med med stora visioner och mål beträffande allt ifrån mat och hälsa till miljö och hållbarhet. Det här vill du inte missa!

Ansök här

Företag: ICA Sverige AB

Plats: Helsingborg

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, flexibla kontorstider

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

ICA söker just nu en junior inköpare för ett vikariat på deras inköp och sortiment avdelning i Helsingborg. Du kommer att arbeta med varugruppen frukt & grönt där ditt främsta uppdrag är att, genom anskaffning av produkter till ICAs distributionsenheter, hålla en hög servicegrad gentemot butik och leverera bra kvalitet genom snabb omsättningshastighet. Du kommer bli en del av en mindre grupp som på daglig basis arbetar tillsammans mot högt uppsatta mål. För att lyckas i rollen måste du därav vara social och mycket målinriktad.

I rollen som inköpare för frukt & grönt på ICA är ingen dag den andra lik. Du kommer dagligen ställas inför situationer där du behöver göra strategiska bedömningar för att ta beslut, vilket kräver att du både är flexibel i ditt arbetssätt samt besitter hög prioriteringsförmåga. Som inköpsvikarie kommer du främst ansvara för det operativa arbetet där du har många gränssnitt och agerar spindeln i nätet.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos ICA. Tjänsten är ett heltidsvikariat och uppdraget kommer initialt pågå under 1 års tid. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

  • Daglig behovsplanering av volymer
  • Prisförhandla volymer och lägga order mot leverantör
  • Löpande kontakt med leverantörer och ansvara för servicegraden mot butik
  • Lageroptimering
  • Öka lageromsättning och minimera svinn
  • Ditt arbete kommer bli uppföljt på bruttovinst, servicegrad, svinn, lagerdagar och omsättning av volym

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial examen inom logistik eller ekonomi
  • Är bekväm med siffror och tycker om att räkna
  • Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift då du i arbetet kommer att kommunicera på både språken dagligen

Det är meriterande om du har

  • Har tidigare kvalificerad arbetslivserfarenhet av liknande arbete; exempelvis tagit strategiska beslut eller förhandlat om priser
  • Erfarenhet av arbete inom detaljhandeln
  • Har arbetat med systemen LS, MAS, EMS, DCR eller liknande
  • Har erfarenhet av Relex eller annat prognostiseringsverktyg

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Affärsmässig
  • Resultatinriktad
  • Problemlösande

Övrig information:

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, fram till årsskiftet med chans till förlägning
  • Placering: Långebergavägen 100, Helsingborg Information gällande din ansökan: Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

ICA Sverige AB

Läs mer om ICAs verksamhet och vision här!

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Linnea Murmark eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på mal01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15102051

Ansök här