My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15101817

Performing Marketing Lead till Samsung

Samsung

Vill du förändra världen? Join the team! Ett varumärke i världsklass bygger på människor i världsklass. På Samsung har dom en enkel filosofi där de använder talang och teknik för att skapa produkter som bidrar till ett bättre globalt samhälle. Men ingenting är möjligt utan duktiga och engagerade medarbetare som driver och förverkligar detta! Välkommen att ansöka - det kan förändra framtiden!

Ansök här

Företag: Samsung

Plats: Kista

Jobbkategori: Marketing / Information / Media

Omfattning: Heltid

Startdatum: ASAP!

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Vi söker en engagerad och organiserad Performance Marketing Lead med en passion för att driva e-handelsresultat. I rollen som Performance Marketing Lead kommer du att ingå i det nordiska D2C (Direct-to-consumer) Marketing Team och du kommer att spela en nyckelroll i utvecklingen av trafikförvärvet till samsung.com. Som Performance Marketing Lead kommer du att ansvara för att planera, utföra, förbättra och optimera betalda marknadsföringsaktiviteter, inklusive SEM, Social, Display, Affiliate etc. I denna roll kommer du att arbeta nära det nordiska eStore-teamet och kategorimarknadsteamen.

Arbetsuppgifter

  • Samarbete med Nordic eStore Team, lokal mediebyrå, Category Marketing Teams och European Office för att maximera Samsung.coms kommersiella resultat med den givna mediebudgeten
  • Utveckla den bästa mediestrategin för de nordiska marknaderna i samarbete med ovan nämnda intressenter
  • Ansvarig för eCommerce media budget och PO hantering
  • PIC för hela mediaprocessen från briefing till implementering och KPI-analys
  • Vara en viktig kontaktpunkt för den dagliga ledningen av byrån
  • Implementera och granska cross-channel media för att maximera försäljningsresultat av kampanjer och nya produktlanseringar
  • Övervaka skapandet och lokaliseringen av tillgångar
  • Ansvara för e-handelstrafik och intäktsmål genom att öka medieeffektiviteten
  • Definiera medieinvesteringar och kanalmix för att säkerställa framgång med digital prestationsmarknadsföring
  • Analysera kampanjresultat och rapportera inlärningar för att optimera framtida strategier
  • Övriga arbetsuppgifter som kan tillkomma

Vi söker dig som

  • Har minst 3-5 års erfarenhet av arbete med eCommerce traffic acquisition och digital marknadsföring
  • Har djup kunskap om digital marknadsföring, erfarenhet av digital medieplanering och god kunskap av vanliga medieplattformar och format, såsom Google Marketing Platform, Meta, TikTok, Snapchat, Affiliate Marketing-plattformar och Product Feed Management-lösningar
  • Har starka analytiska färdigheter och kunskaper i både Adobe Analytics och Google Analytics för att säkra datadrivet beslutsfattande
  • Har utmärkt förståelse för relevanta nyckeltal och hur dessa kan optimeras över tid
  • Förmåga att förhöra lokala marknadsplaner för att säkerställa att de är bäst i klassen och levererar mot både varumärkes- och kommersiella mål
  • Har ett kreativt tänk och god förståelse för hur man når ut till olika målgrupper
  • Har mycket stark projektledningsförmåga och säker på att arbeta med många intressenter i flera projekt samtidigt
  • Har erfarenhet av att hantera mediabudgetar för mer än ett land är meriterande
  • Har stor kommunikationsförmåga och förmåga att bygga nya relationer, en sann lagspelare med en positiv och lösningsorienterad "kan-göra"-attityd
  • Är flytande engelska, nordiska språk är ett plus

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Samsung

Samsung Electronics Co., Ltd. är en global ledare inom teknik och öppnar nya möjligheter för människor överallt. Genom obeveklig innovation och upptäckt förvandlar vi världarna av TV, smartphones, surfplattor, PC, kameror, hushållsapparater, skrivare, LTE-system, medicinsk utrustning, halvledare och LED-lösningar. Vi har 286 000 anställda i 80 länder med en årlig försäljning på 269 miljarder USD. För att upptäcka mer, besök www.samsung.com.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Klara Yngvesson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stn01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15101817

Ansök här