My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104527

Erfaren redovisningsekonom till spännande bolag!

Oavsett om du är i början på din karriär eller har lång erfarenhet så kan denna roll passa dig! Vi söker en engagerad och framåtsträvande redovisningsansvarig som inte bara har en passion för siffror utan också en önskan att växa in i en ledande roll på sikt. Här får du chansen att inte bara hantera komplexa redovisningsuppgifter utan också att vara en del av ett team som värderar personlig utveckling och tillväxt. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du har det som krävs för att bli en framstående ledare, då är det här jobbet för dig - Urval sker löpande!

Ansök här

Plats: Centralt Stockholm

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid, långsiktigt

Startdatum: 1 sep

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Som redovisningsekonom hos vår kund får du en central roll där du ansvarar för systemadministration och kundkontakter. Med stöd av ett dedikerat ekonomiteam och en öppen dörr till chefsrollen på sikt, erbjuder vi en möjlighet till långsiktig utveckling och karriärväxt. Med 15 personer i företaget, varav två i ekonomiteamet, finns en tydlig möjlighet att växa in i en ledande roll på sikt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar komplex redovisning, avstämningar och fakturering. Utöver detta förväntas du genomföra djupgående analyser för verksamhetsförståelse och framställa relevanta rapporter som stödjer våra strategiska beslut. Med en portfölj av både stora och små kunder inom elektronik- och batteribranschen är du ansiktet utåt för vår organisation. Du kommer att ha nära kontakt med vår marknadsavdelning för att administrera kundavtal och säkerställa en smidig kundupplevelse.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där varje dag är fylld med utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Om du trivs med att arbeta i en miljö där ingen dag är den andra lik och där du kan göra verklig skillnad, då är detta tjänsten för dig. Kom och gör skillnad med oss!

  • Arbetsvecka: 37,5h
  • Start: september

Du erbjuds

  • Utvecklingsmöjligheter där du själv får möjligheten att forma rollen utefter dina kunskaper
  • En långsiktig anställning
  • En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor

Arbetsuppgifter

  • Arbeta brett och ansvara för redovisningen
  • Genomföra verksamhetsanalyser och ta fram rapporter
  • Ansvara för löpande processer, inklusive kontroll av nyckeltal och kreditupplysningar på leverantörssidan
  • Avstämningar & komplex fakturering
  • Ansvara för systemadministration och kundkontakter

Vi söker dig som

  • Är utbildad civilekonom
  • Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete på ett litet eller mellanstort företag
  • Har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift
  • Har ett analytiskt tänk, är nyfiken och lösningsorienterad
  • Kunskap och intresse om systemadministration och vidareutveckling av befintligt system
  • Kunskap i redovisningssystemet Visma Control

Det är meriterande om du har

  • Kunskap i Super Office och Hogia Lön

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker en driven, ansvarstagande teamspelare med stark problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande. Du är utåtriktad, serviceminded och har förmågan att ställa krav när det behövs. Erfarenhet eller intresse av miljöfrågor är meriterande. Med "skinn på näsan" tar du dig an utmaningar med beslutsamhet och uthållighet.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Lea Boyaci eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ste04@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104527

Ansök här