My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104414

Sales Administrator till Nikon

Välkommen till ett dynamiskt företag med ett internationellt och unikt varumärke! I rollen som Sales Administrator får du chansen att växa i din karriär och skapa goda relationer med kunder, samtidigt som du har riktigt kul på jobbet! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Plats: Solna Strand, Stockholm

Jobbkategori: Försäljning

Omfattning: Heltid

Startdatum: Så snart som möjligt

Typ av uppdrag: Rekrytering

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Som Sales Administrator på Nikon kommer du att vara en viktig del i hjärtat av den nordiska säljorganisationen med placering i Solna. I denna roll kommer du att administrera ordrar från kunder samt eget kundansvar och försäljning mot befintliga kunder. Genom att exempelvis följa upp tidigare order, kontrollera lagerstatus och informera om kampanjer håller du en tät dialog med dina kunder. Du ansvarar även för att prislistorna för produkterna är uppdaterade och hanterar även avtal, fakturering och diverse andra administrativa uppgifter relaterat till försäljning. Du arbetar mot Nikons kunder på den nordiska marknaden och levererar högklassig service.

Du erbjuds

  • En karriär inom ett multinationellt företag med fler än 18 000 anställda runt om i världen med stort fokus på hållbarhet
  • En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta från kontoret och hemifrån
  • Möjligheten att få växa i rollen som Sales Administrator
  • En familjär arbetsplats med goda samarbeten

Arbetsuppgifter

  • Arbeta nära säljteamet och ha ett helhetsansvar för din egna kundstock
  • Se över och administrera statistikrapporter som sedan kommuniceras internt och till kunder
  • Hantera all administration gällande inkommande ordrar, avtal och fakturor

Vi söker dig som

  • Har en gymnasial utbildning
  • Har erfarenhet av SAP
  • Har arbetat i en administrativ roll
  • Är van användare av Officepaketet
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, detta då du kommer behöva båda språken i arbetet

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av B2B försäljning
  • Har en eftergymnasial utbildning eller studerat kurser i relevant område (såsom administration, statistik, ekonomi eller marknadsföring)

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Samarbetsvillig
  • Strukturerad
  • Relationsskapande

Du trivs i en roll som ställer höga krav på din relationsskapande förmåga och din förmåga att leverera service på hög nivå. Du är strukturerad, duktig på att i både svenska och engelska uttrycka dig i tal och skrift och vass på att hantera Microsoft Office.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Ilknur Kaya eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stw07@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104414

Ansök här