My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15103437

Servicechef till Actor AB!

Actor Kök och Butik AB

Vi söker en engagerad servicechef som kommer vara ansvarig för att leda och koordinera serviceavdelningen på Actor i Gävle. Här får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande roll samtidigt som du får arbeta hands on med det tekniska. En perfekt roll för dig som vill kombinera tekniskt intresse med personalansvar - varmt välkommen med din ansökan redan idag då behovet är omgående och urval sker löpande!

Ansök här

Företag: Actor Kök och Butik AB

Plats: Vändkretsen 55

Jobbkategori: Teknik

Omfattning: Heltid, cirka 08-17 med möjlighet till flex

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

Actor erbjuder mjukglassmaskiner, slushmaskiner samt glassmaskiner och de är en flexibel leverantör som hjälper sina kunder att hitta den perfekta helhetslösningen för såväl organisationen som branschen eller kontexten. De har en enda målsättning: att vara störst och bäst inom glass och slush!

För att komma in i rollen på bästa sätt kommer du till en början gå bredvid nuvarande tillförordnad servicechef för att lära dig det tekniska kring maskinerna. Beroende på din el- och teknikkunskap kan introduktionssträckan vara av längre eller kortare karaktär. Till en början kommer du vara på plats ute hos kunderna tillsammans med teknikerna för att lära dig processen kring installation och utbildning av maskiner. När du blir varm i kläderna kommer du främst arbeta från kontoret och ditt huvudsakliga ansvarsområde som servicechef kommer vara att koordinera dina medarbetare samt ha det övergripande ansvaret över service och logistik.

Du blir en del av ett kontor med härlig stämning och högt i tak, och du har ett företag och ledarskap i ryggen som tror starkt på frihet under ansvar och att du själv kan planera och strukturera dina dagar för att kunna ha en bra balans mellan arbete och privatliv. Du får också goda möjligheter till såväl personlig som professionell utveckling då du erbjuds en stimulerande kombination av pedagogik, intresse för människor samt drivet av att ständigt vilja utveckla serviceavdelningen.

Arbetsuppgifter

  • Arbetsledande ansvar över teknikerna som i dagsläget är två medarbetare
  • Ha nära samarbete och kommunikation med såväl tekniker som säljare och kunder
  • Arbeta utifrån arbetsordrar och därefter sätta tidsplan och boka in möten med kunder för att tekniker ska kunna installera och utbilda kunderna i maskinerna
  • Skruva och meka i såväl mekaniska som pneumatiska system samt hantera lågspänning i maskinerna
  • Ansvara för kontrollfunktioner som exempelvis lager, logistik, prislistor eller prisjusteringar, frakt och kostnader
  • Se över produktionskostnader och tillsammans med Johan (VD) hitta kreativa och ekonomiska lösningar för både Actor och deras kunder

Vi söker dig som

  • Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har elkunskap och grundläggande förståelse för lågspänning
  • Pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska då båda språken förekommer i tjänsten
  • Har B-körkort

Det är meriterande om du har:

  • C-körkort (ibland hyr Actor tyngre lastbilar för att frakta maskiner till mässor i Sverige)
  • Tidigare erfarenhet av en roll med arbetsfördelning eller personalansvar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för ör att lyckas i rollen tror vi att du är:

  • Självgående
  • Problemlösande
  • Relationsskapande

Du drivs och motiveras av eget ansvar, är ihärdig och har ett sinne för att prioritera rätt utefter tidsplaner. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har ett stort tekniskt intresse och stimuleras av att skruva, meka och lösa tekniska problem. Utöver detta är du en lagspelare som har förmåga att uttrycka dig på ett serviceinriktat samt professionellt sätt till både interna och externa parter.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Actor Kök och Butik AB

Här kan du läsa mer om Actor via deras hemsida.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Ingrid Hammarstrand eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15103437

Ansök här