Sökresultat
Annons-ID: 15096922

Skandinavisk Customer Solution Manager inom O2C

Bayer Aktiebolag

"At Bayer we’re visionaries, driven to solve the world’s toughest challenges and striving for a world where, Health for all, Hunger for none is no longer a dream, but a real possibility. We’re doing it with energy, curiosity, and sheer dedication, always learning from unique perspectives of those around us, expanding our thinking, growing our capabilities and redefining ‘impossible’. If you’re hungry to build a varied and meaningful career in a community of brilliant and diverse minds to make a real difference, there’s only one choice." Bayer söker en ny kollega till deras skandinaviska O2C-team som Customer Solution Manager, ansök idag då vi använder löpande urval!

Ansök här

Företag: Bayer Aktiebolag

Stad: Solna

Jobbkategori: Kundtjänst

Omfattning: Heltid, Heltid

Startdatum: Augusti/september

Typ av uppdrag: Rekrytering

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Som Customer Solutions Manager kommer att fungera som lokal SPOC (single point of contract) till SSCDN-teamet som sitter i Gdansk för alla O2C-relaterade aktiviteter. I rollen kommer du att handleda och stötta teamet gällande frågor eller aktiviteter inom till exempel kredithantering, kundbasdata, kundorder till flöde, fakturering samt kundavtal. Du kommer att ansvara för KPI:er, processförbättringar och att följa upp teamets prestation! I denna roll har du möjlighet att driva projekt för att förbättra avdelningen och O2C-processerna.

Du erbjuds

  • En chans att arbeta för ett globalt företag som är verksamt i 83 länder.
  • Möjligheten att ta nästa steg i din karriär och en chans att utvecklas tillsammans med seniora kollegor och utöka ditt nätverk.
  • En chans att arbeta med ett företag som är engagerade i att driva hållbar utveckling och skapa en positiv inverkan på sina verksamheter.
  • Bayer arbetar i en hybridmodell med både kontor och hemmajobb

Arbetsuppgifter

  • Fungera som första kontaktpunkt för att hantera upptrappningar och undantag från tjänsteleveransnätverket, till exempel konflikter i kommersiella termer, orderrelaterade förfrågningar, lösningar för blockerade eller ofullständiga beställningar, pris och rabatt, anspråk och klagomål.
  • Hantera och engagera dig aktivt med nyckelkunder och affärspartners
  • Rekommendera och implementera process- och teknikförbättringar
  • Se till att nyckeltal uppfylls och service levereras till kunder
  • Granska och godkänna kund- och/eller beställningsrelaterade förfrågningar relaterade till specialerbjudanden, erbjudanden och prissättning
  • Granska och godkänna kreditriskbedömning och kreditlimitförslag från tjänsteleveransnätverket enligt definierade arbetsflöden

Vi söker dig som

Bayer söker dig som är lösningsorienterad och tar initiativ för att lösa problem eller driva på förbättringar. Du behöver ha goda kommunikationsfärdigheter och vara bekväm med en ansvarsfull roll då du är ansvarig för att SSCDN-teamet levererar den avtalade kvaliteten och servicen till kunder och intressenter. Med fördel har du erfarenhet från orderhantering och kundservice och är sugen på att ta ditt nästa steg som Customer Solutions Manager. Du har ett övergripande perspektiv på Order to Cash-processen och kundlösningar.

Utöver det ser vi gärna att du

  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, då du kommer att ha kontakt med både skandinaviska och engelska kunder
  • Har en kandidatexamen i ekonomi eller annat relaterat område, och/eller relevant arbetslivserfarenhet inom Order to Cash, Supply Chain eller logistik
  • Har goda system- och datorkunskaper, med fördel i SAP

Det är meriterande om du har

  • Kunskaper i andra nordiska språk

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Självgående
  • Problemlösande
  • Affärsinriktad
  • Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bayer Aktiebolag

Bayer är ett globalt företag med kärnkompetenser inom life science-områdena hälsovård och nutrition. Vi designar våra produkter och tjänster för att hjälpa människor och planeter att blomstra genom att stödja ansträngningar för att möta de aldrig tidigare skådade globala utmaningarna som en växande och åldrande global befolkning presenterar. På Bayer är vi fast beslutna att driva hållbar utveckling och skapa en positiv inverkan på våra verksamheter. Genom djärva idéer och oöverträffade insikter, banar vi väg för nya möjligheter som främjar livet för oss alla. Det innebär att vi måste ompröva hur vi bryr oss om oss själva och varandra genom att stärka vår vardagliga hälsa, förbättra tillvägagångssätten för patientvård och hitta bättre sätt att ge näring åt våra samhällen runt om i världen. Läs mer HÄR

Bli direktrekryterad till Bayer Aktiebolag

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Ansök här