"At Bayer we’re visionaries, driven to solve the world’s toughest challenges and striving for a world where, Health for all, Hunger for none is no longer a dream, but a real possibility. We’re doing it with energy, curiosity, and sheer dedication, always learning from unique perspectives of those around us, expanding our thinking, growing our capabilities and redefining ‘impossible’. If you’re hungry to build a varied and meaningful career in a community of brilliant and diverse minds to make a real difference, there’s only one choice." Bayer söker en ny kollega till deras skandinaviska O2C-team som Customer Solution Manager, ansök idag då vi använder löpande urval!
Företag: Bayer Aktiebolag
Stad: Solna
Jobbkategori: Kundtjänst
Omfattning: Heltid, Heltid
Startdatum: Augusti/september
Typ av uppdrag: Rekrytering
Övrigt: Möjlighet till distansarbete
Som Customer Solutions Manager kommer att fungera som lokal SPOC (single point of contract) till SSCDN-teamet som sitter i Gdansk för alla O2C-relaterade aktiviteter. I rollen kommer du att handleda och stötta teamet gällande frågor eller aktiviteter inom till exempel kredithantering, kundbasdata, kundorder till flöde, fakturering samt kundavtal. Du kommer att ansvara för KPI:er, processförbättringar och att följa upp teamets prestation! I denna roll har du möjlighet att driva projekt för att förbättra avdelningen och O2C-processerna.
Du erbjuds
Bayer söker dig som är lösningsorienterad och tar initiativ för att lösa problem eller driva på förbättringar. Du behöver ha goda kommunikationsfärdigheter och vara bekväm med en ansvarsfull roll då du är ansvarig för att SSCDN-teamet levererar den avtalade kvaliteten och servicen till kunder och intressenter. Med fördel har du erfarenhet från orderhantering och kundservice och är sugen på att ta ditt nästa steg som Customer Solutions Manager. Du har ett övergripande perspektiv på Order to Cash-processen och kundlösningar.
Utöver det ser vi gärna att du
Det är meriterande om du har
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Bayer är ett globalt företag med kärnkompetenser inom life science-områdena hälsovård och nutrition. Vi designar våra produkter och tjänster för att hjälpa människor och planeter att blomstra genom att stödja ansträngningar för att möta de aldrig tidigare skådade globala utmaningarna som en växande och åldrande global befolkning presenterar. På Bayer är vi fast beslutna att driva hållbar utveckling och skapa en positiv inverkan på våra verksamheter. Genom djärva idéer och oöverträffade insikter, banar vi väg för nya möjligheter som främjar livet för oss alla. Det innebär att vi måste ompröva hur vi bryr oss om oss själva och varandra genom att stärka vår vardagliga hälsa, förbättra tillvägagångssätten för patientvård och hitta bättre sätt att ge näring åt våra samhällen runt om i världen. Läs mer HÄR
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.