My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15102064

Vendor Support Specialist sökes till välkänt företag i Umeå!

Har du en examen inom ekonomi och är redo för nästa steg i karriären inom finans? Se hit! Nu finns möjligheten att jobba i rollen som Vendor Support Specialist hos ett välkänt bolag i Umeå! Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök här

Plats: Umeå

Jobbkategori: Ekonomi/juridik/inköp

Omfattning: Heltid

Startdatum: Enligt överenskommelse

Typ av uppdrag: Konsultuppdrag

Om tjänsten

I rollen som Vendor Support Specialist ingår du i ett team om 5 personer med ansvar för verksamheterna i Sverige, Norge och Finland, där du kommer du att spela en viktig roll i att ge support och säkerställa en smidig hantering av leveranskedjan. Du kommer att ansvara för att skapa rapporter och underlag i Excel till SFS säljare och leverantörspartners för olika sorters bonus och splitutbetalningar. Detta kräver att du har en helhetsbild och kontrollerar parametrar i enlighet med system och samarbetsavtal. I denna tjänst är det viktigt att leverera korrekta underlag till våra partners i tid och förstå redovisningsmässiga aspekter från de underlag som skapas. För att du ska få rätt förutsättningar att komma in i rollen så kommer du att få en introduktion på plats.

Du erbjuds

  • Unika utvecklingsmöjligheter inom ekonomi och finans
  • En arbetsplats där du är en del av en stor global aktör inom finans
  • Varierande arbetsuppgifter inom ditt område

Arbetsuppgifter

  • Support och administration inom området
  • Skapa rapporter och underlag i Excel
  • Registrering och verifiering av fakturor
  • Analysering, avstämning och bokföring av bonusrelaterade avsättningar

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
  • Har erfarenhet från arbete inom ekonomi, exempelvis som redovisningsekonom
  • Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom bank- och finansverksamhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Strategisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Bli en del av Academic Work

Som konsult för Academic Work erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt och knyta värdefulla kontakter för framtiden. Du får en konsultchef som stöttar dig under resans gång och får ta del av olika förmåner, bl.a. möjlighet till kompetensutveckling i form av en grundläggande hållbarhetsutbildning.

Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Malin Dahlberg eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ume03@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15102064

Ansök här