My profile
My profile
Academyexpand_more
För karriärbytareexpand_more
För företagexpand_more
För jobbsökandeexpand_more
För företagexpand_more
Hitta rätt medarbetareexpand_more
Bygg nödvändig kompetensexpand_more
Stärk er attraktivitet som arbetsgivareexpand_more
Varför välja Academic Work?expand_more
Guider och artiklarexpand_more
Om ossexpand_more
Kontaktexpand_more
chevron_left
Sökresultat
Annons-ID: 15104428

Verksamhetschef till Assistansporten

Assistansporten AB

Är du redo för en ny utmaning och vill använda din kompetens för att förbättra vården och faktiskt göra skillnad? Då är detta din chans att göra det! Assistansporten söker nu en ny Verksamhetschef till deras verksamhet i Haninge. Din väg till en meningsfull karriär börjar här - ansök idag då vi tillämpar löpande urval.

Ansök här

Företag: Assistansporten AB

Plats: Haninge

Jobbkategori: HR/kontor/administration

Omfattning: Heltid

Startdatum: Omgående

Typ av uppdrag: Rekrytering

Övrigt: Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Assistansporten grundades 2013 i Haninge med målet att skapa en trygg och positiv upplevelse för den enskilda individen. Assistansportens mål är att varje människa ska få uppleva ett bra och rikt liv. Assistansporten arbetar med personlig assistans, hemtjänst, avlösning och ledsagning samt hushållsnära tjänster. Deras verksamhet utgår från människans olika behov, livsskeenden och livsförhållanden. Assistansportens ledord är kontinuitet, trygghet, delaktighet och omtanke.

I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar över tjänstemän på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

Du erbjuds

  • Ledarskapsutbildningar för chefer
  • Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån
  • God löneutveckling
  • En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter

Arbetsuppgifter

  • Leda verksamheten och driva förändringar
  • Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö
  • Rekrytering efter verksamhetens behov
  • Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer
  • Kvalitetsuppföljning av verksamheten

Vi söker dig som

  • Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.
  • Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom äldreomsorgen de senaste 7 åren.
  • Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Strategisk
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Assistansporten AB

Läs mer om Assistansporten här

Bli direktrekryterad till Assistansporten AB

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av kundföretaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Happy group icon

Har du frågor om tjänsten?

Sofia Axelsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 15104428

Ansök här