Skapa ett starkare employer brand med hjälp av YPAI

YPAI 2020

Young Professional Attraction Index (YPAI) är ett viktigt verktyg för företag och organisationer som vill lära sig mer om morgondagens arbetskraft – young professionals. Vi har tittat närmare på fem olika organisationer. Hur lyckas de sticka ut från mängden? Vad kan vi lära av dem när det kommer till att skapa ett starkt employer brand som tilltalar young professionals? Ta del av casen och lär dig hur ni kan skapa ett starkare employer brand med hjälp av YPAI.

AFRY

Svenska företaget AFRY har upptäckt att tydlig kommunikation är den främsta nyckeln när det kommer till att rekrytera och behålla young professionals – en målgrupp som vill veta vem du är som arbetsgivare och vad du har att erbjuda. Deras 8e plats på listan över Sveriges mest attraktiva arbetsgivare (YPAI 2020) är ett bevis på deras hårda arbete med att bygga ett employer brand som attraherar målgruppen.

Läs hela caset

Northvolt

Sedan starten 2016 har Northvolt byggt upp ett starkt employer brand. Genom att erbjuda young professionals en unik möjlighet att vara med och påverka en av vår tids störta frågor – klimatkrisen – har de skapat en arbetsmiljöarbetsmiljö som young professionals trivs och utvecklas i.

Läs hela caset

Om Young Professional Attraction Index (YPAI)

Young Professional Attraction Index genomförs i samarbete med Kantar Sifo och mäter arbetsgivares attraktivitet hos målgruppen young professionals - studenter och akademiker i början av karriären. Undersökningen är unik i förhållande till liknande studier då målgruppen, i en förundersökning, själva definierar svarsalternativen till undersökningen.

Läs mer och ladda ner rapporterna

Nordea

Att utvecklas och göra karriär är viktigt för young professionals – och någonting finansjätten Nordea möjliggör. Här får framtidens talanger möjlighet att snabbt växa och utvecklas tillsammans med företaget, samtidigt som de samlar på sig värdefulla erfarenheter.

This article is in English.

Read the Nordea case study

DNV

DNV tar inga genvägar när det kommer till att attrahera morgondagens talanger. I en värld som ständigt förändras har företaget förstått vikten av att skapa ett varumärke som är hållbart över tid, och trots deras storlek och långa historia lyckades de snabbt ställa om under den rådande pandemin.

This article is in English.

Read the DNV GL case study

Konecranes

Finska Konecranes har lyckats skapa ett trovärdigt employer brand som speglar de anställdas verkliga upplevelser av företaget och som lockar young professionals. Tack vare detta har företaget blivit en av Finlands mest attraktiva arbetsgivare.

This article is in English.

Read the Konecranes case study
Tipsa en vän!