Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 7QCK29
Samhall Aktiebolag

Servicedesktekniker till Samhall!

Vill du arbeta med IT-support och samtidigt göra verklig skillnad? Som Servicedesktekniker hos Samhall i Örebro får du kombinera teknisk problemlösning med ett meningsfullt uppdrag – att stödja en organisation som arbetar för att fler människor med funktionsvariationer får jobb.

Samhall Aktiebolag

Örebro

Efter sommaren

Heltid

Rekrytering

Möjlighet till distansarbete

Om tjänsten

Servicedesken tillhör avdelningen Strategi, tjänster och teknik, och ingår i gruppen Teknikplattform. Gruppen ansvarar bland annat för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 24 000 medarbetare. Teamet består av sex Servicedesktekniker som jobbar tätt tillsammans i en familjär kultur med starkt fokus på samarbete och utveckling. Kontoret är nyrenoverat och ligger på Aspholmen i Örebro. Samhall tillämpar en hybrid arbetsplatslösning där medarbetarna arbetar minst tre dagar per vecka på kontoret.

Du erbjuds

I den här rollen får du jobba med andra erfarna Servicedesktekniker och du får vara med och påverka ramar och arbetssätt för Samhalls servicedesk. Organisationen är liten nog för att du ska kunna göra skillnad – men tillräckligt stor för att erbjuda goda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då Samhall befinner sig mitt i en spännande digitaliseringsresa.

Arbetsuppgifter

Servicedesken är en central funktion som stöttar hela organisationen vid behov av teknisk IT-support. Ärendena kan variera mycket. Arbetet bedrivs med stöd av ServiceNow och enligt ramverket ITIL. I denna roll ingår det bland annat att:

  • Ge tekniskt användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
  • Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
  • Arbeta med konto- och behörighetshantering
  • Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen

Vi söker dig som

Har tidigare erfarenhet av att arbeta med IT-support och som är bekant med ett ITIL-baserat arbetssätt samt olika ärendehanteringssystem. Du har en gymnasial eller likvärdig utbildning inom IT och goda kunskaper om både hårdvara, mjukvara och vanliga applikationer. Du har grundläggande nätverkskunskaper och erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljöer, inklusive Active Directory, Azure Active Directory (AAD) och Windows Server. För att lyckas i rollen behöver du även kunna kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För att trivas i rollen som Servicedesktekniker hos Samhall är du en person som har lätt för att anpassa dig till förändring och ser möjligheter snarare än hinder. Du har en positiv grundinställning och sprider energi omkring dig, även när tempot är högt. Som en social och kommunikativ person har du lätt för att samarbeta med både kollegor och användare. Du är ordningsam, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt – något som märks både i hur du hanterar ärenden och dokumentation. Samtidigt har du ett starkt driv och en nyfikenhet som gör att du gärna utforskar nya tekniska lösningar och utvecklar dina kunskaper kontinuerligt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Samhall Aktiebolag

Läs mer om Samhall här!

Bli direktrekryterad till Samhall Aktiebolag

Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

people talking in front of computers

Har du frågor?

Sebastian Orrstenius eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på ore01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 7QCK29

Senior IT-tekniker till bolag i Göteborg!

Göteborg

Heltid

Rekrytering

för 40 minuter sedan

Business Wellness Group AB

Senior Talent Acquisition Specialist till snabbväxande konsultbolag

Business Wellness Group AB

Sveavägen, Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 timme sedan

WeQuel AB

Affärsutvecklare / Business Manager inom Life Science

WeQuel AB

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 1 timme sedan

Customer Service till ledande aktör inom drivmedelsbranschen!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 timmar sedan

Finnish speaking Customer Support to well known audiobookplatform!

Stockholm

Part time

Staffing

för 3 timmar sedan

Nalco AB

Extrajobb som servicetekniker!

Nalco AB

Härnösand, Sundsvall

Deltid

Konsultuppdrag

för 3 timmar sedan

Alova Energiteknik AB

Projektledare inom ventilation & värme till Alova Energiteknik

Alova Energiteknik AB

Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 5 timmar sedan

Octacell AB Stockholm

Bli en nyckelspelare i inom försäljning och bidra till Octacells expansion

Octacell AB Stockholm

Hagaesplanaden 49, 113 68 Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 5 timmar sedan

REMONDIS Sweden AB

Backendutvecklare Java till REMONDIS

REMONDIS Sweden AB

Göteborg eller Stockholm

Heltid

Rekrytering

för 5 timmar sedan

JOBmeal AB

Account Manager till JOBMeal i Malmö!

JOBmeal AB

Malmö

Heltid

Rekrytering

för 5 timmar sedan