Förändring - en förutsättning för tillväxt

Kodak, Toys R’s Us och Phone Family är alla exempel på bolag som gått i konkurs. Statistik visar att bara 25% av alla företag överlever sina första 15 år. Men vad är det egentligen som skiljer överlevarna mot de som går i graven? Under Leadership Day betonar flera av talarna förändring som en viktig faktor för att hålla sig aktuell som företag. En av talarna, Isabella Löwengrip, menar att förändring är essentiellt för att skapa starka varumärken – varumärken som överlever.

"Jag får höra att jag ändrar åsikt ofta. Att jag ena dagen säger det ena och andra dagen ångrat mig helt. Men man måste kunna ändra sig eftersom förutsättningarna ändras hela tiden."

Det säger Isabella Löwengrip när hon på Leadership Day betonar hur viktigt det är att företag får ombord sina medarbetare på förändringsresan. Behöver förändring rent utav finnas i företagets DNA för att få till verklig förändring? Och hur avgörande är egentligen medarbetarengagemang?

Ladda ner vår artikel för att få mer svar kring "Förändring - en förutsättning för tillväxt" - baserat på insikter från bland annat Isabella Löwengrip och Ishtar Touailat från Leadership Day 2019.

Ladda ner

Det här formuläret accepterar inte e-postadresser från gratis eller privata e-posttjänster. Använd e-postadressen till din företagsmail.

Uppgifterna du lämnar kommer hanteras av Academic Work och användas för att vidare kunna kommunicera med dig genom riktade epostutskick och inbjudningar till relevanta event. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs vår Privacy Policy


Tipsa en vän!