
Administrativ koordinator till Ruter Dam
Vi söker nu dig som vill arbeta i en organisation med ett tydligt syfte – att öka andelen kvinnor i ledande positioner inom näringslivet. Här får du chansen att bidra till något större, samtidigt som du utvecklas i en dynamisk och entreprenöriell miljö.
Ruter Dam Chefsutveckling AB
Kontoret på Östermalmsgatan 26A
Enligt överenskommelse
Heltid
Rekrytering
Om tjänsten
Ruter Dam är en väletablerad aktör inom chefsutveckling och mentorskap för seniora kvinnliga ledare i svenskt näringsliv. Organisationen har sedan starten haft ett tydligt syfte: att öka andelen kvinnor på högre chefspositioner. Genom att erbjuda några av marknadens mest kvalitativa chefsutvecklings- och mentorprogram, samt ett exklusivt affärsnätverk, har Ruter Dam blivit en självklar partner för företag som vill satsa på jämställt ledarskap.
Tillsammans med övrig personal bidra till att Ruter Dams verksamhet inom de tre verksamhetsområdena levereras med högsta kvalitet.
- Ruter Dams Chefsutveckling- och mentorprogram
- Spader Ess Chefsutveckling- och mentorprogram
- Ruter Dam och Spader Ess Affärsnätverk
Allt arbete inom Ruter Dam genomsyras av värdeorden affärsmässighet, kvalitet, resultat och glädje. Med ett engagerat team säkerställer Ruter Dam att samtliga verksamhetsområden levereras med högsta kvalitet – och att fler kvinnor får möjlighet att nå toppen.
Som koordinator är du en administrativa grundbult i förberedelserna av Ruter Dams olika program och säkerställer att stort som smått är väl förberett inför kursstarterna, programgenomföranden samt affärsnätverket samt att säkerställa att vi levererar kvalitet. Detta arbete sker tillsammans med övriga inom Ruter Dams organisation.
Arbetsuppgifter
- Custome Care i vårt medlemssystem Lime och utvecklingsarbete i detsamma.
- Fakturering av programavgifter och medlemskap och uppföljning i Fortnox.
- Förbereda för att allt praktiskt fungerar före, under och efter utbildningarna.
- Administrera utbildningar och events.
- Delta i och koordinera events. Ruter Damprogrammet sker på Internat så övernattning är aktuellt.
- Boka lokaler, förbereda material mm inför kurstillfällena och event.
- Övriga administrativa uppgifter som tillkommer ad hoc.
- Dataskydd och översyn av nuvarande system.
Dessutom
- Se till att alla listor och system är uppdaterade med rätt kunduppgifter inför uppstart och införsäljning av nya program.
- Producera utbildningsmaterial.
- På sikt, vara kravställare för leverantören av kommunikationsplattformen Lime.
- Producera och skicka ut inbjudningar till event, samt arbeta med uppföljning.
- Producera nyhetsbrev.
Vi söker dig som
- Innehar en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, kommunikation, marknadsföring eller projektledning.
- Är intresserad av system och trivs att arbeta med administrativa processer.
- Är bekväm i sociala sammanhang.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, då du använder båda språken dagligen i rollen.
Flera års arbetslivserfarenhet;
- från arbete inom HR- och/eller utbildningsadministration. Vi ser det som positivt om du även har erfarenhet från en marknadsavdelning och/eller arbetat med events.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet, Sharepoint och Dynamics.
- Mycket goda kunskaper av ekonomisystem såsom Fortnox.
- Intresserad av system och trivs att arbeta med administrativa processer.
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en prestigelös och serviceinriktad person med god social kompetens. Du trivs i en familjär miljö där tempot kan variera, och du har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du är snabb, flexibel och ser möjligheter snarare än hinder.
Du arbetar strukturerat och noggrant, samtidigt som du har förmågan att ta egna initiativ och arbeta självständigt. Ansvar är något du tar på allvar, och du ser till att dina arbetsuppgifter blir utförda med hög kvalitet.
Vi tror att du har ett starkt driv och en nyfikenhet som gör att du ständigt vill utvecklas och lära dig nya saker. Du är lösningsfokuserad, har ett positivt förhållningssätt och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Då Ruter Dam är en liten organisation är det viktigt att inse att man är en del av ett team som arbetar nära för att gemensamt bidra till Ruter Dam höga kvalitet och anseende på marknaden. Att hjälpas åt och kunna hoppa in där det behövs även om det ligger utanför ens huvudansvar är en nödvändighet.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Ruter Dam Chefsutveckling AB
Bli direktrekryterad till Ruter Dam Chefsutveckling AB
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att den kandidat som får tjänsten blir direktanställd av företaget. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work.

Har du frågor?
Milly Ellqvist Weidstam eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv3@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: EORZ3X