
Är du en driven innesäljare som vill vara med och bygga upp en ny satsning?
Vår kund tar nästa steg i sin satsning på innesälj - och nu söker vi dig som vill vara med på resan! Sedan årsskiftet driver företaget ett pilotprojekt, och nu expanderar vi med fler flöden. Här får du chansen att vara en del av en spännande tillväxtresa där du med din säljförmåga får bidra till företagets framtida kundbas.
Stockholm
Omgående
Heltid, 6 månader visstidsanställning med möjlighet till förlängning
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Som Innesäljare kommer du att spela en central roll i att driva försäljningen och utveckla kundrelationer. Du kommer att arbeta med både nya och befintliga kunder, identifiera deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar.
Du blir en del av företagets Customer Support avdelning, en avdelning som möter kunder på ett proaktivt, professionellt och välkomnande sätt. Här finns idag två grupper: Customer Service, som hanterar kundfrågor, och Backoffice & Claims, som sköter administration och reklamationer. Utöver detta arbetar en konsult heltid i projektet som du kommer att ansluta till.
Arbetsuppgifter
Arbetet som innesäljare innebär att aktivt bearbeta marknaden, hantera kundkontakter och driva säljprocessen från första kontakt till avslutad affär, med fokus på kundnöjdhet och långsiktiga relationer.
- Bearbetning av kunder över telefon
- Bygga och underhålla kundrelationer
- Presentera och sälja företagets produkter
- Hantera invändningar och driva affären till avslut
- Dokumentera aktiviteter och samarbeta internt för en smidig onboarding av nya kunder
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av B2B försäljning över telefon
- Har erfarenhet av arbeta med prospektering och att bearbeta nya kunder
- Du är kommunikativ, förtroendeingivande och bekväm med både svenska och engelska i tal och skrift.
- Grundläggande erfarenhet av MS Office
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från energi- eller logistikbranschen
- Erfarenhet av försäljning av abonnemang/kortlösningar eller kunskap om SME-marknaden i Sverige.
Vi söker dig som är en resultat- och måldriven person med en stark vilja att nå framgång. Du trivs med att arbeta självständigt, tar egna initiativ och ser till att saker händer. I en miljö med högt tempo och många kontaktytor är du tålig, uthållig och stresstålig, samtidigt som du behåller energin uppe. Med din sociala förmåga och ditt relationsskapande sätt bygger du snabbt förtroende och skapar långsiktiga samarbeten med både kunder och kollegor.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: MP7BK7