Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: 4QAA0G
Company logo

B2B Support specialist

I rollen är du nyckelperson i den dagliga administrationen kring order, fakturering samt kund- och leverantörsrelationer, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!

Sökresultat
Annons ID: 4QAA0G
Company logo

B2B Support specialist

I rollen är du nyckelperson i den dagliga administrationen kring order, fakturering samt kund- och leverantörsrelationer, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. Läs mer nedan och välkommen med din ansökan!

Lindhagen

Omgående

Heltid

Konsultuppdrag

Om tjänsten

Academic Work söker för vår kunds räkning en B2B Support Specialist. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig initialt tre månader med goda chanser till förlängning.

Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som Support Specialist inom B2B ansvarar du för att utföra och utveckla administrativa processer. Du hanterar daglig administration kring order, fakturering och kund- samt leverantörsrelationer, samtidigt som du arbetar med att optimera och förbättra arbetsflöden och rutiner. Du ansvarar också för prisstyrning där du följer upp och justerar priser baserat på marknadsförhållanden och företagets prisstrategi.

Du samarbetar nära interna team och externa partners för att säkerställa en tydlig och effektiv kommunikation, samt bidrar till implementering av nya rutiner och processer. En viktig del av rollen är att stödja våra lokala apotek och säkerställa att både kund och apotek sätts i centrum i alla delar av arbetet, för att skapa långsiktiga och goda relationer.

  • Kund- och apoteksupport: Hjälpa och stödja både kunder och apotek genom att svara på frågor, lösa problem och säkerställa att de får den hjälp de behöver.
  • Ärendehantering och uppföljning: Administrera och följa upp ärenden som rör fakturering, prissättning, produkthantering och andra verksamhetsrelaterade frågor, samt säkerställa att SLA:er och deadlines hålls.
  • Prissättning och kundrelationer: Sätta och justera priser för företagskunder samt arbeta nära andra avdelningar för att säkerställa att prissättningen är konkurrenskraftig och korrekt.
  • Intern kommunikation och samarbete: Samarbeta tvärfunktionellt med interna team, såsom finans, kundservice och logistik, för att lösa problem, identifiera förbättringsområden och optimera flöden.
  • Förhandlingsstöd och administration: Stödja leverantörsförhandlingar genom administrativt arbete, inklusive dokumentation, uppföljning och sammanställning av information för att underlätta beslut

Vi söker dig som

  • Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
  • Har arbetslivserfarenhet inom support, kundservice, orderhantering eller annat vi bedömer likvärdigt, med tillhörande administration
  • Har god data- och systemvana samt en teknisk förståelse
  • Har grundläggande kunskaper i Officepaketet
  • Du trivs i en roll där du får möjlighet att identifiera och förbättra arbetsflöden och processer

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Problemlösande
  • Strukturerad

Övrig information

  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 40h/v
  • Uppdrag: Initialt tre månader med chans till förlängning
  • Placering: Lindhagen, Kungsholmen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Har du frågor?

Louise Erixon eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv2@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 4QAA0G

Lagermedarbetare till heltidsuppdrag

Örebro

Heltid

Konsultuppdrag

för 23 timmar sedan

B2B Support specialist

Lindhagen

Heltid

Konsultuppdrag

för 24 timmar sedan

KELLER GRUNDLÄGGNING AB

Administratör till Keller i Luleå!

KELLER GRUNDLÄGGNING AB

Luleå

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Junior konsult till uppdrag inom informationssäkerhet

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Fermeco AB

Projektadministratör till familjärt bolag i Piteå!

Fermeco AB

Piteå

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Technical Customer Success Manager

Solna Business Park

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

AML analytiker till spännande långsiktigt uppdrag!

Stockholm

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

NCC Aktiebolag

Tidplanerare till NCC!

NCC Aktiebolag

Järfälla

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Trafikverket

Junior projektingenjör till Trafikverket!

Trafikverket

Göteborg

Heltid

Konsultuppdrag

för 1 dag sedan

Olink

Utvecklingsingenjör till Olink

Olink

Uppsala

Heltid

Konsultuppdrag

för 2 dagar sedan