
Channel Marketing Lead till Samsung!
Vill du vara med och driva marknadsföringsaktiviteter i världsklass för ett av världens mest innovativa varumärken? Är du en digitalt driven marknadsförare som brinner för att skapa resultat i nära samarbete med sälj och externa partners? Nu söker Samsung en Channel Marketing Lead B2C till ett spännande uppdrag med fokus på gaming och desktop monitors.
Stockholm
1 Januari
Heltid, visstidsanställning
Konsultuppdrag
Om tjänsten
I rollen som Channel Marketing Lead får du en central position i Samsungs marknadsorganisation där du blir en nyckelspelare i att bygga varumärkespreferens och driva försäljning. Du omsätter marknadsstrategin till konkreta aktiviteter, kampanjer och samarbeten – allt för att maximera synligheten och skapa engagemang i alla kanaler.
Du arbetar nära Key Account Managers och Product Managers för att bygga och genomföra säljplaner, utvecklar digital närvaro och samarbeten med externa partners, ansvarar för KPI:er och uppföljning samt projektleder aktiviteter med byråer i Samsungs nätverk.
Detta är en möjlighet att få jobba i en dynamisk och snabbföränderlig miljö där innovation, kreativitet och affärsdriv står i centrum. Du blir en del av ett starkt team med en tydlig vision: att leverera marknadsaktiviteter i toppklass och stärka Samsungs position som nummer ett inom B2C-segmentet.
Hos Samsung får du:
- Arbeta nära sälj och kunder för att driva synlighet och tillväxt
- Vara med och utveckla samspelet mellan digital marknadsföring, event och retail
- Påverka varumärkets synlighet i Norden
- Ett arbete där digital innovation möter affärsutveckling
Arbetsuppgifter
- Implementera och driva marknadsplaner för B2C-produkter
- Skapa digitala kampanjer och engagemang tillsammans med externa partners
- Säkerställa bästa möjliga digitala upplevelse på partnersajter
- Ansvara för kommunikation och utveckling av B2C-produktkit
- Projektledning av kreativa, media- och marknadsföringsbyråer
- Event och in-store marketing, t.ex. POS-material och gamingevent
Vi söker dig som
- Har en universitetsutbildning inom marknadsföring/kommunikation
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
- Har 2–6 års erfarenhet från Customer/Channel Marketing med fokus på sell-out growth
- Har arbetat med retailers, gärna inom konsumentelektronik
- Har erfarenhet av att skapa och driva integrerade digitala marknadsplaner, in-store-aktiviteter och event
- Har en dokumenterad förmåga att omsätta insikter till framgångsrika aktiviteter
- Är en stark projektledare med affärsfokus och nära samarbete med sälj
- Är kreativ, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Fanny Lundbäck eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: YFQ2F7