
Customer Service Agent på heltid till KONE
Nu ges möjlighet att utvecklas i en bred kundserviceroll hos KONE där service, administration och koordinering är i fokus. Du kommer vara en viktig nyckelperson som skapar enkelhet i kundens vardag och stärker KONE som varumärke. Läs mer nedan!
Kista
Omgående
Heltid, 40 h/v
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Academic Work söker för KONEs räkning en Customer Service Agent. Uppdraget är på heltid, måndag - fredag kl. 07-16, med start omgående och sträcker sig långsiktigt såvida alla parter är nöjda. Du kommer inledningsvis få en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen.
Du erbjuds
- En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
- Du kommer att ingå i ett nära sammansvetsat team som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen och som hjälper varandra, är lärande och jobbar tillsammans för att skapa nöjdare kunder varje dag.
Arbetsuppgifter
Som Service Coordinator kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att via telefon ta emot felanmälningar från kunder och privatpersoner. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta mot att nå företagets högt uppställda servicemål.
Denna roll är hybrid vilket betyder att du, vid behov, kommer stötta Inboundteamet där du kommer att ta emot kundärenden via telefon och mejl med tillhörande administration samt supportera företagskunder genom administrativa uppgifter som rör avtal- och fakturafrågor. Dina primära arbetsuppgifter i rollen är:
- Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
- Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Vi söker dig som
- Har arbetslivserfarenhet inom kundservice/-support sedan tidigare
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Du har telefon- och datorvana
För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.
Som person är du:
- Ansvarstagande
- Strukturerad
- Serviceinriktad
Övrig information
- Start: Omgående, start 6 månaders anställning med mycket goda chanser till förlängning då uppdraget och samarbetet är på lång sikt
- Omfattning: Heltid. Arbetet är förlagt måndag-fredag kl. 07-16.
- Placering: Kista
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Har du frågor?
Lizette Wiedel eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på stv1@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: GQ87VP