
Ekonomiassistent till GLA Aircargo
Bli en del av ett dynamiskt team inom flygfrakthantering på Landvetter, där din expertis inom ekonomi bidrar till en smidig logistikkedja. Vi erbjuder en öppen kultur med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka och utvecklas i en spännande miljö.
GLA Aircargo AB
Landvetter
Så snart som möjligt
Heltid, 6 månader konsultuppdrag
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent avlastar du ekonomifunktionen och säkerställer en smidig hantering av företagets finansiella processer. Du kommer att arbeta med löpande uppgifter så som fakturering och lönehantering i nära samarbete med en kollega och rapportera direkt till ekonomichef. Rollen erbjuder stora möjligheter att bidra till utveckling och effektivisering av ekonomiprocesserna.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där vi tillämpar en visstidsanställning om 6 månader. Det finns chans till förlängning förutsatt att samarbetet fungerar väl mellan samtliga parter.
För den här tjänsten krävs en godkänd säkerhetsprövningsintervju i enlighet med att detta är en säkerhetsklassad tjänst.
Du erbjuds
Vi erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en spännande miljö på Landvetter flygplats, med en öppen företagskultur och korta beslutsvägar. Här får du stora möjligheter att påverka och bidra med dina idéer till utvecklingen av våra ekonomiprocesser. Du får en noggrann introduktion och tätt samarbete med erfarna kollegor.
Arbetsuppgifter
Rollen som Ekonomiassistent innebär att hantera företagets löpande ekonomiprocesser, från fakturering och lönehantering till att aktivt bidra till utvecklingen av system och digitalisering inom ekonomifunktionen.
- Hantera löpande fakturering, kund- och leverantörskontra.
- Ansvara för hela löneflödet för både arbetare och tjänstemän.
- Utföra påminnelsehantering och kontoavstämningar inför månadsbokslut.
- Bidra till utveckling av ekonomisystem och processer för digitalisering.
Vi söker dig som
- Har god arbetslivserfarenhet av löpande ekonomiarbete, inklusive fakturering och kontoavstämningar.
- Har grundlig kunskap inom lönehantering.
- Har minst en YH-utbildning inom ekonomi.
- Har arbetat i ett ekonomi och lönesystem.
- Är obehindrad i svenska i tal och skrift samt god kunskap i engelska i skrift då det krävs för det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Agda PS eller liknande lönesystem.
- Erfarenhet av Navision.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vi ser att du bör ha en proaktiv inställning och intresse för att driva utveckling och effektivisering. Samt en avancerad förmåga att arbeta noggrant, ansvarsfullt och organiserat.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
GLA Aircargo AB
Företaget är verksamt inom flygfrakthantering, med syfte att underlätta för speditörer genom att hantera gods för både import och export, och är en viktig del av logistikkedjan. Du kan läsa mer om GLA Aircargo här!
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på gbg01@academicwork.se. Ange annons-ID C6DKI3 i mailet.



