
IT-supporttekniker till Axis!
Bli en del av ett prestigelöst och samarbetsorienterat team på Axis, där du bidrar till att Axis interna system fungerar optimalt för anställda globalt. Axis erbjuder en dynamisk miljö där din expertis inom systemsupport gör verklig skillnad!
Axis Communications Aktiebolag
Lund
Omgående
Heltid, 100%
Konsultuppdrag
Om tjänsten
Team System & IAM Support består av tio skickliga tekniker som ansvarar för att underhålla och ge first line support för flera av Axis centrala system, bland annat Salesforce, CRM, intranätet, Microsoft 365 samt behörighetsadministration. I denna roll säkerställer du att Axis interna system fungerar optimalt och bidrar till att utveckla bolagets organisatoriska strukturer. Du kommer att vara en nyckelperson i IT Helpdesk-teamet, som ger global support till alla anställda på Axis.
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via Academic Work med möjlighet att arbeta i en global och dynamisk miljö
- Ett prestigelöst team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet
- Möjlighet att utveckla din kompetens inom systemsupport och IT-administration
Arbetsuppgifter
- Ge support via ärendehanteringssystem, telefon och personliga besök.
- Hantera användare och grupper i Active Directory samt säkerställa datakvalitet.
- Administrera behörigheter för system och tjänster.
- Supportera affärskritiska system som CRM, marknadssystem och intranät.
- Utföra felsökning och problemlösning för komplexa systemfrågor.
- Skapa och underhålla teknisk dokumentation och processbeskrivningar.
- Samarbeta aktivt med andra team vid systemkopplingar, t.ex. HR.
Vi söker dig som
- Har slutfört eftergymnasial utbildning inom IT-support, IT-tekniker eller annan liknande utbildning
- Erfarenhet av användar- och grupphantering i Active Directory (AD)
- Har grundläggande erfarenhet av systemsupport för CRM-system och ett starkt intresse för att lära sig mer
- Erfarenhet av felsökning och dokumentation från studier eller arbete
- Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ServiceNow
- Erfarenhet av att supportera specifikt Salesforce, Microsoft 365 eller liknande system
- Erfarenhet av att effektivisera arbetsflöden och system
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Axis Communications Aktiebolag
Här kan du läsa mer om Axis Communications!
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på mal07@academicwork.se. Ange annons-ID N2G03E i mailet.


