
IT-supporttekniker till vår kund i Gävle!
Har du tidigare arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker och trivs med att jobba serviceinriktat och självständigt? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Start för tjänsten är 11 augusti så se till att skicka in din ansökan redan idag då vi stänger ned rekryteringsprocessen 24/6.
Gävle
11 augustii
Heltid, kontorstider
Konsultuppdrag
Om tjänsten
IT- och utvecklingsavdelningen hos vår kund har behov av att förstärka bemanningen i funktionen för IT-support. Vi söker därför en IT-supporttekniker som kommer arbeta tillsammans med övriga supporttekniker och säkerställa att IT-tekniken fungerar i vardagen för deras kunder. Kunderna är alla användare inom kundens bolag och förvaltningar med totalt cirka 34 000 konton och cirka 20 000 klienter.
Start för tjänsten är 11 augusti och uppdraget sträcker sig initialt till och med 10 oktober 2025 med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiden är schemalagd kl. 08-17 vardagar och under sommaren är arbetstiden 08-16.
Arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar främst 1:a linjens support med arbetsuppgifter att registrera/hantera/lösa ärenden, teknisk felsökning, ge support/handhavandestöd samt hantera beställningar. Ärenden kommer in främst via telefon men även via epost och e-tjänster. Att trivas med att möta kunder och ge support via telefon är därför en förutsättning i uppdraget.
Kunden har som mål att lösa merparten av deras ärenden i den första kundkontakten vilket innebär krav på god teknisk kompetens och förmåga att hantera supportärenden av olika karaktär. Tekniska supportärenden som löses i 1:a linjens är ofta klientrelaterade och hanteras vid behov via fjärrstyrning, som t.ex. problem med specifika program, behörigheter, nätverk, Windows11, M365, MS Outlook, MS Teams, Ipad, telefoni eller övriga dataärenden. Beställningar att hantera kan vara såväl hårdvara som mjukvara och/eller beställningar.
Vi söker dig som
- Har god teknisk kompetens och minst 3-årig gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller motsvarande kompetens via arbetslivserfarenhet
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support (1:a linje) i större organisation
- Har tidigare vana av att arbeta med ärendehantering i ärendehanteringssystem
- Har goda kunskaper i Microsoft operativsystem för arbete som supporttekniker
- Har goda kunskaper i Microsoft 365, Outlook och Teams och nätverk
- Tar stort eget ansvar i arbetet och trivs med att arbeta självständigt
- Pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs i kommunikationen
Det är meriterande om du har
- Kunskap i behörighetsadministration i Active Directory (AD)
- Har kunskap för utskick av applikationer och upplägg av datorobjekt i Microsoft Intune
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du har:
- Ett fokus på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar även i stressade situationer
- En god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team
- En god kommunikativ förmåga då arbetet innefattar att på ett pedagogiskt och professionellt sätt ge stöd och hjälp till kunder
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Ingrid Hammarstrand eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gav01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: 36I4J6