Academic Work Logo
Sökresultat
Annons ID: BB7HUG
Kungälv Energi

Kundtjänstmedarbetare med hjärta för service

Vill du vara en del av ett varmt och välmående team där skratt, hjälpsamhet och kundkontakt står i fokus? Hos Kungälv Energi blir du en del av en organisation som varje dag servar kunder inom elhandel, elnät, fjärrvärme och fiber/stadsnätstruktur – och där inget kundärende är för litet eller komplext.

Kungälv Energi

Kungälv

Omgående

Heltid, långsiktigt

Konsultuppdrag

Grönt Jobb

Om tjänsten

Vi söker dig som, tillsammans med övriga Kundserviceteamet vill skapa en servicekänsla i världsklass med gott humör och professionell handläggning. Du är nyfiken, har en vilja att förstå och gillar att hjälpa människor på riktigt. Du är inte främmande för att arbeta i nära kontakt med kunder, vare sig det är via e-post, ärendesystem, chatt eller telefon. Kundservice ser även till att serva alla verksamhetsområden. Det vill säga elhandel, elnät, fjärrvärme samt fiber/stadsnätskunder. På kundservice ansvarar du även för reception och växel och i tjänsten ingår också att vara delaktig i denna service för hela företaget.

Vi tror att du som söker är strukturerad och lösningsorienterad, att du är trygg i kundmöten och har ett genuint intresse för människor. Du är orädd för att ta kontakt, gillar att göra skillnad och trivs i en vardag som styrs av kundernas behov och händelser. Att behålla lugnet när det är mycket på gång är en självklarhet för dig. Dessa egenskaper har du med största sannolikhet förvärvat genom bland annat tidigare erfarenhet från liknande arbete, ekonomi eller administrationsarbete av mer komplex karaktär.

Vill du arbeta i ett team där samarbete och din servicekänsla verkligen gör skillnad? Då hoppas vi att du söker! Tjänsten är en konsultanställning, vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work men arbetar hos vår kund.

Du erbjuds

  • Ett varierat och socialt arbete
  • En stabil och utvecklande miljö med stöttande chefer

Arbetsuppgifter

  • Ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt
  • Arbeta med frågor kring avtal, fakturor, elmätare, priser och förbrukning samt flyttar och allt annat som kan dyka upp inom energiområdet
  • Lösa problem direkt i första kontakten med kunden – de siktar på att lösa > 80 % redan i första samtalet
  • Samarbeta tätt med andra avdelningar – här är det dialog och lagarbete som gäller
  • Arbeta i flera system – teknisk nyfikenhet och viljan att lära är viktigare än att kunna allt från start

Vi söker dig som

  • Har minst en avslutad gymnasial utbildning - gärna med ekonomisk inriktning.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll.
  • Har obehindrade kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet.
  • För att kunna utföra arbetet och medverka i den utveckling som pågår krävs datorvana och IT mognad dvs. förmåga och vilja att hantera de olika datorprogram som finns som stödfunktioner för olika rutiner.

Tidigare arbetslivserfarenhet från energibranschen, kundservice, kravhantering eller ekonomifrågor ser vi som ett stort plus.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Är serviceminded och hjälpsam – du stöttar både kunder och kollegor samt vet vikten av kundfokus och affärsmässighet.
  • Är flexibel och nyfiken – du lär dig nya system och rutiner med en positiv inställning.
  • Strukturerad - gillar ordning och reda och gör vad du kan för att skapa en prioritering som är bäst för hela verksamheten.
  • Stresstolerant - du kan hålla dig lugn även i lite pressade situationer och frågar efter hjälp när du behöver.
  • Hjälpsam - du tycker om att samarbeta och lyssnar, kommunicerar och löser problem på ett konstruktivt sätt.

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kungälv Energi

Kungälv Energis uppgift är att skapa elektrisk stämning i Kungälv. De gör det genom att erbjuda el, fiber och fjärrvärme till sina kunder. Jobbet de gör är viktigt och samhällsbärande. Och de gör det med hjärtat och siktet inställt på en hållbar morgondag.

All el som säljs av Kungälv Energi är 100 % fossilfri och kommer från förnybara källor som vind-, vatten- och solkraft samt bioenergi. Företaget investerar kontinuerligt i hållbara energilösningar, inklusive utbyggnad av fjärrvärmenätet och installation av laddstolpar för elbilar.

Har du frågor?

Amanda Rees Fager eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på gbg01@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: BB7HUG

Norsktalande Kundtjänstmedarbetare

Kungsbacka

Heltid

Konsultuppdrag

för 3 dagar sedan