
Kundtjänstmedarbetare till utbildningsbranschen
Ett snabbväxande EdTech-företag som gör lärande roligt för familjer letar nu efter sin nästa kundtjänstmedarbetare till ett team som gör skillnad varje dag.
Göteborg
Omgående
Heltid, 100%
Konsultuppdrag
Möjlighet till distansarbete
Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att vara en nyckelspelare i att säkerställa en exceptionell kundupplevelse. Du hanterar kundärenden, bidrar till att förbättra processer och samarbetar tvärfunktionellt med dina kollegor. Du kommer främst att arbeta med den nordiska marknaden och bidra till att förbättra hela kundresan – från första kontakt till lojal användare.
Denna roll innebär att leverera förstklassig support, hantera kundfeedback på olika plattformar, analysera prestanda och bidra till innehållsförbättringar. Du kommer att arbeta nära andra team för att optimera kundupplevelsen.
Du erbjuds
- Att får vara med och forma framtiden för digitalt lärande.
- Möjlighet att bli en del av ett internationellt och växande EdTech-företag.
- Få möjlighet att påverka, utvecklas och växa tillsammans med företaget.
- En dynamisk och lärorik arbetsmiljö där idéer värdesätts och uppmuntras.
Arbetsuppgifter
- Ge snabb, tydlig och lösningsorienterad support via e-post, främst kring prenumerationer, betalningar, förnyelser och avbokningar.
- Hantera och besvara feedback på plattformar som Trustpilot, App Store och Google Play.
- Följa upp och analysera nyckeltal som är relevanta för support (t.ex. ärendevolym, svarstid, lösningsgrad).
- Samarbeta med interna team för att utveckla kundupplevelsen och bidra med insikter kring kundbeteenden och trender.
Vi söker dig som
- Har en godkänd gymnasial utbildning.
- Har erfarenhet av kundsupport.
- Har administrativ erfarenhet.
- Är strukturerad, självgående och älskar att hitta lösningar.
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av tech- eller prenumerationstjänster.
- Kunskaper i andra nordiska språk.
- Erfarenhet inom e-handel.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på gbg01@academicwork.se. Ange annons-ID MZCJ7Z i mailet.