
Logistiksupport till Stena Recycling
Vill du arbeta i en roll där du får kombinera service, problemlösning och affärsförståelse? Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad person till ett uppdrag inom logistiksupport hos Stena Recycling. Skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vår kund Stena Recycling är en av Sveriges ledande aktörer inom återvinning och cirkulära lösningar. Genom att omvandla avfall till nya resurser bidrar de aktivt till en mer hållbar och resurseffektiv framtid. I samband med ett planerat systembyte vid årsskiftet utökar vi nu teamet som arbetar mot Stena Recycling och söker fler medarbetare till logistiksupport för att möta framtidens behov.
I rollen som logistiksupport kommer du vara nyckelperson i att säkerställa effektiva och korrekta leveranser till kund. Du arbetar nära både produktion, sälj och externa transportörer och har en viktig roll i att optimera logistikflöden och bidra till en hållbar affär. Du kommer att tillhöra ett team om tre personer där samarbete, ansvarstagande och förbättringsarbete står i fokus.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på plats hos Stena Recycling . Uppdraget inleds med en period på 6 månader, med god chans till förlängning. För denna tjänst krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ i samband med att du söker tjänsten här.
Arbetstiderna är måndag–torsdag kl. 07.00–16.15 samt fredag kl. 07.00–15.00.
Du erbjuds
- En arbetsplats med starkt fokus på hållbarhet och innovation
- Möjlighet att utvecklas inom logistik, affär och kundservice
- Ett kompetent team med en stark laganda
- En engagerad konsultchef som stöttar dig i din utveckling
Arbetsuppgifter
- Säkerställa korrekta leveranser i samarbete med produktion och transportörer
- Fungera som second line-support och stötta sälj och administration
- Utreda och lösa interna och externa ärenden
- Vara rådgivande inom logistikfrågor i regionen
- Driva förbättringsarbete kopplat till logistiksupport
- Hantera avvikelser, kostnadsfördelning och orderbokning
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av logistik
- Har god affärsförståelse och kan bedöma lönsamhet i affärer
- Arbetat i olika IT-system, gärna Microsoft Office (Teams och Excel)
- Är van vid att arbeta med kundservice
- Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av branschen
- Jobbat med affärssystem och är bekväm med systembyten
- Tidigare erfarenhet av arbete med orderläggning eller reklamationshantering
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Nyfiken
- Initiativtagande
- Lagspelare
- Glädjespridare
- Problemlösare
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Lina Ericsson eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på lina.ericsson@academicwork.se Ange annons-ID i ditt mail: CJF7XY