
Redovisningsekonom till globalt logistikföretag
Vår klient, en global aktör med fokus på innovation och tillväxt, söker en Redovisningsekonom för en nyckelroll. Här får du möjlighet att fördjupa dig i internkontroll och granskning, snarare än operativ redovisning, och vara en central länk i en dynamisk miljö.
Göteborg
Mitten av november, önskvärt senast 1 december
Heltid
Konsultuppdrag
Om tjänsten
I denna centrala roll kommer du att fokusera på granskning och internkontroll av vår outsourcade redovisning och bokslut. Du hanterar löpande ad-hoc förfrågningar och agerar som en viktig länk mellan interna avdelningar och externa parter som revisorer och skattekonsulter, allt inom en global och dynamisk organisation.
Du erbjuds Vi erbjuder en stimulerande roll som är ett föräldrarviakriat som sträcker sig 9-12 månader med god möjlighet till förlängning till december 2026.
Arbetsuppgifter
Rollen innebär huvudsakligen granskning, internkontroll och hantering av ad-hoc förfrågningar, med mindre fokus på operativt redovisningsarbete.
- Granskning och internkontroll av löpande redovisning och bokslut
- Hantera ad-hoc förfrågningar från interna och externa parter
- Agera kontaktperson mot revisorer, skattekonsulter och andra externa parter
- Medverka vid månads- och årsbokslut genom granskning och analys
- Hantera utbetalningar från bank
Vi söker dig som
- Har en godkänd eftergymnasialutbildning inom relevant område
- God förståelse och erfarenhet av arbete inom redovisning, gärna även skatt och moms
- God kunskap om granskning av månads- och årsbokslut samt årsredovisningar
- God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i tal och skrift
- God kunskap i Excel
- Avancerad analytisk förmåga att kunna djupdyka i detaljer men även se till helheten
- Tar ansvar för att driva arbetet framåt med noggrannhet och god struktur
- Lösningsorienterad och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö
- God samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team
- Förståelse för att arbeta processtyrt som del av en stor global organisation
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att hantera utbetalningar från bank
- Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics
- Erfarenhet av att arbeta i SAP
- Varit involverad i ett affärsystembyte sedan tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Ordningsam
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Har du frågor?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsteamet på gbg01@academicwork.se. Ange annons-ID YXR5N8 i mailet.